اخبار گردشگری

رویداد ‘همدان ۲۰۱۸’ رهاورد فعالیت ۱۰۰روزه دولت تدبیر در حوزه گردشگری

محمدناصر نیکبخت روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در سال ۲۰۱۸، ۲ اجلاس مهم گردشگری در این استان برگزار می شود افزود: این ۲ اجلاس فرصت بسیار خوبی برای معرفی استان همدان و جذب گردشگراست و باید برای استفاده از این فرصت ها آماده شد.
وی تصریح کرد: ۳۰ برنامه در سطح ملی و جهانی برای این اجلاس ها تدارک دیده شده و تعداد این برنامه ها افزایش خواهد یافت و با میزبانی این اجلاس ها، چند فرصت اساسی و ظرفیت شایسته نصیب استان همدان خواهد شد.
وی معرفی و پخش برنامه های تبلیغاتی استان در شبکه های سراسری صدا و سیما و ساخت تیزرهای تبلیغاتی انیمیشنی استان را از دیگر فعالیت های انجام شده در حوزه گردشگری برشمرد و گفت: برنامه شب های فیروزه ای از شبکه پنج سیما و برنامه دورهمی از شبکه نسیم از مهمترین این برنامه ها بود که به تبلیغ جاذبه های گردشگری همدان پرداخت.
استاندار همدان ادامه داد: در این مدت هتل امیران و هتل سفیر در همدان افتتاح شد و این امر در راستای رویکرد توسعه محور دولت تدبیر و امید در حوزه گردشگری اتفاق افتاد که انقلابی را در صنعت هتل سازی استان همدان پدید آورد.
نیکبخت برگزاری نمایشگاه کشوری صنایع دستی در استان همدان، تهیه مستند صنایع دستی برای رشته های سفال، چرم و منبت و پخش در شبکه های سیما ، برگزاری جشن کسب عنوان شهر منبت و برگزاری نمایشگاه مبل و منبت در سطح شهرستان ملایر را از مهمترین اقدامات انجام شده در ۱۰۰ روزه نخست فعالیت دولت دوازدهم در حوزه صنایع دستی همدان برشمرد.
استاندار همدان در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه کاوش های باستان شناسی در همدان نیز گفت: در این مدت مجوز ایجاد پایگاه میراث طبیعی علیصدر کسب و کاوش اضطراری در خیابان باباطاهر و میدان امام خمینی(ره)همدان انجام شد که این کاوش ها منجر به کشف یک تابوت سنگی مربوط به دوره اشکانی، کشف ۲ تابوت سفالی مربوط به دوره اشکانی و قطعات سفالی مربوط به همدان در سلوکی شد.
نیکبخت، مطالعه و تدوین ضوابط و تعیین عرصه و حریم غارهای سراب و علیصدر، تهیه GTS محوطه ها و بناهای تاریخی استان، نصب یک هزارو ۳۰۰ متر گاردریل در مسیر دسترسی به منطقه نمونه علیصدر و نصب گیت ورودی و فروش بلیط الکترونیکی در آرامگاه بوعلی و آرامگاه باباطاهر را از دیگر اقدامات انجام شده در ۱۰۰ روزه نخست فعالیت دولت دوازدهم در این استان برشمرد.
به گزارش ایرنا، استان همدان در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده و همچنین در سال ۲۰۱۸ این استان میزبان بیش از ۱۵۰ کشور و ۵۰۰ عضو وابسته با سازمان جهانی گردشگری در بیست و دومین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری است.
به گزارش ایرنا استان همدان با در اختیار داشتن ۲٫۳ جمعیت و ۱٫۲ مساحت کشور و دسترسی به هفت آزاد راه و برخورداری از فرودگاهی با قابلیت فرود هواپیماهای پهن پیکر از یک سو و بهره مندی از بیش از یک هزار و ۸۰۰ جاذبه تاریخی و طبیعی و گردشگری از سوی دیگر، فرصت ها و مزیت های گردشگری گسترده ای دارد.
۲۰۸۷/۱۱۸۱
خبرنگار: الهام تدین** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی و گردشگری


عملکرد ۱۰۰ روزه دولت


دولت دوازدهم