اخبار گردشگری

مزیت استان مرکزی در گردشگری سلامت با بهره گیری از تجهیزات پزشکی

به گزارش ایرنا، محمد پناهی روز سه شنبه درکارگروه گردشگری سلامت در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: درحالی که استان مرکزی ظرفیت مناسبی در زمینه طبیعت گردی دارد در حوزه توریسم درمانی نیز می تواند نقش آفرینین کند چرا که از نظر موقعیت جغرافیایی در مسیر اصلی ارتباطی کشور قرار دارد.
وی اظهار کرد: گردشگری از سرفصل های مهم برنامه ششم و از اهداف سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور است که باید در سایه برنامه ای هدفمند تمامی زیرشاخه های آن به ویژه رونق حوزه درمانی بارور شود.
پناهی گفت: گردشگری پزشکی، طبیعت درمانی و تندرستی سه زیر شاخه مهم و درآمدزا در گردشگری سلامت به شمار می روند.
نایب رئیس انجمن گردشگری سلامت ایران گفت: ۲۲ مشکل در گردشگری سلامت وجود داردکه مهمترین آن نداشتن پورتال جامعه گردشگری سلامت، تعریف ناقص از دهکده سلامت، نبود مکانسیم درست انتقال بیمار ازکشورهای دیگر و نداشتن شرکت های تخصصی در زمینه گردشگری سلامت است.
پناهی افزود: سال ۹۳ شورای راهبری گردشگری سلامت کشور متشکل از پنج نهاد سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت، میراث فرهنگی، اتاق بازرگانی و وزارت خارجه تشکیل شد که مهمترین وظیفه آن سیاست گذاری، نظارت و اجرای مدیریت و هماهنگی گردشگری سلامت است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز گفت: توسعه و رونق اقتصاد گردشگری با توریسم سلامت دست یافتنی و قابل تحقق است.
سیدمحمد حسینی افزود: گردشگری سلامت و زیرمجموعه های آن می تواند اقتصاد این حوزه را متحول کند و استان مرکزی هم از لحاظ امکانات درمانی و هم از نظر مناطق طبیعی مستعد ورود به گردشگری سلامت است.
وی اظهار کرد: بهسازی و نوسازی در حوزه حمل ونقل، زیر ساخت های اولیه توسعه گردشگری، آموزش و اطلاع رسانی در زمینه گردشگری سلامت و فعال شدن تورگردانان استان دراین حوزه می تواند مسیر را برای آینده گردشگری سلامت هموار کند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت :استان مرکزی تا چندسال گذشته از امکانات و تجهیزات پزشکی مطلوب درمانی برخوردار نبود اما با راه اندازی مراکز درمانی فوق تخصصی در شهر اراک، بیش از گذشته می توان روی این صنعت سرمایه گذاری کرد.
سعید فائض پور افزود: وجود منطقه آب درمانی محلات، روستاهای خوش وآب وهوای تفرش و روستای پزشک پرور دلارام، پتانسیل مستعدی در زمینه گردشگری سلامت به شمار می رود.
معاون دانشگاه علوم پزشکی راک نیز در گفت: گردشگری پزشکی رایج ترین و حساس ترین زیر شاخه گردشگری سلامت به شمار می رود و استان مرکزی با پیشینه غنی در علم پزشکی می تواند مقصد مهمی برای گردشگران سلامت باشد.
دکترحسین سرمدیان افزود: هزینه درمان در ایران نسبت به سایر کشورها مناسب تر است و این ویژگی می تواند زمینه ساز گسترش گردشگری سلامت در استان باشد.
بیمارستان های دولتی استان مرکزی به جز خمین و ساوه ۱۱ مرکز درمانی است که سه هزار نفر در رده های مختلف درمانی آن فعالیت دارند.
۶۹۹۱/۶۰۱۳/خبرنگار:معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان دهنده

انتهای پیام /*


اجتماعی


انجمن گردشگری سلامت ایران


گردشگری سلامت


استان مرکزی