اخبار گردشگری

نمایشگاه نقاشی تجلی وحدت هنر و تمدن اسلامی در باکو گشایش یافت

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه به ابتکار رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و با همکاری اتحادیه نقاشان جمهوری آذربایجان ، رایزنی فرهنگی سفارت ترکیه و سفارت فلسطین برپا شده است .
در مراسم گشایش این نمایشگاه که نمایندگان محافل فرهنگی ، علمی و اجتماعی جمهوری آذربایجان حضور داشتند ، نزدیک به ۱۵۰ اثر هنری از نقاشان جمهوری آذربایجان مربوط به میراث فرهنگی اسلامی و یادگارهای تاریخی جهان اسلام، مساجد معروف مسلمانان از جمله مسجد الاقصی به نمایش گذاشته شده است.
اصغر فارسی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان در این مراسم طی سخنانی با اشاره به نقش مهم تمدن اسلامی در جامعه بشری، گفت : قران مجید مسلمانان را به کسب معارف دینی در مساجد و امکان مذهبی توصیه می کند، از اینرو مساجد در دین مبین اسلام از جایگاه خاص برخوردارند و همه زیبایی ها در این اماکن جمع شده است .
فارسی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از مساجد و امکان دینی از جمله مسجد الاقصی تحت اشغال دشمنان اسلام قرار گرفته اند، افزود: مسلمانان باید در شرایط فعلی بیش از هر زمان متحد باشند،تا بتوانند در برابر دشمنان اسلام قرار بگیرند .
آقا علی ابراهیم اف دبیر اتحادیه نقاشان جمهوری آذربایجان نیز جایگاه خاص تمدن اسلامی در کل تمدن جامعه بشری را مورد اشاره قرارداد و گفت: هنرمندان دوره ها ی مختلف کشورهای منطقه در خلاقیت خود از میراث فرهنگی غنی اسلامی بهره گرفته اند .
به گفته وی هنرمندان و نقاشان برجسته جمهوری آذربایجان نیز در بسیاری از آثار هنری خود این میراث غنی را انعکاس دادند .
در این مراسم همچنین به جمعی از نقاشان برجسته که آثار خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند ، لوح تقدیر رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران ، سفارت ترکیه و اتحادیه نقاشان جمهوری آذربایجان اعطا شد .
نمایشگاه نقاشی تجلی وحدت در هنر و تمدن اسلامی از امروز به مدت یک هفته در باکو برپا خواهد بود.
آساق ** ۳۳۷** ۱۵۷۹* انتشار: مرضیه فاتحی

انتهای پیام /*


فرهنگی


جمهوری آذربایجان


نمایشاه نقاشی