اخبار گردشگری

۳۴۵ هزار گردشگر از بیت تاریخی امام راحل در خمین بازدید کردند

حجت الاسلام علیرضا مرودشتی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲۶۸ گردشگر خارجی از آمریکا، آلمان، کشمیر، بوسنی، استرالیا، ایتالیا و لبنان امسال از بیت تاریخی امام راحل در خمین دیدن کردند.
وی اظهارکرد: شماربازید کنندگان داخلی و خارجی از این اثر تاریخی نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ۲۵ و ۱۸ درصد افزایش یافته است.
مدیرموسسه حفظ ، تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره ) خمین علت افزایش بازدید کنندگان را برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی، مسابقات ورزشی بین المللی نظیر شطرنج عنوان کرد و افزود: مجتمع فرهنگی و هنری بیت تاریخی امامراحل در خمین میزبان همایش ها و مسابقات شهرستانی، استانی، ملی و بین المللی شده است.
حجت الاسلام مرودشتی افزود: ضمن این که به مناسبت های مختلف محافل انس با قرآن کریم در حسینیه این مجتمع برگزار می شود.
مدیر موسسه حفظ، تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در خمین گفت: در این مدت حدود ۱۰۰ هزار جلد کتاب، بیش از ۱۰ هزار سی دی، بروشور به منظور شناخت جایگاه، سبک زندگی و دیدگاه های حضرت امام در قالب بسته های فرهنگی به بازدید کنندگان اهدا شده است.
بیت تاریخی امام خمینی( ره ) عمارتی چهار هسته ای است که چهار حیاط دارد، اما بر خلاف معماری خانه های سنتی ایرانی، هیچ کدام از حیاط ها نقش مرکزی ندارد.
این بیت تاریخی در محله سه پل شهر خمین و در شمال رودخانه این شهر حدود ۲۰۰ سال پیش ساخته و این عمارت به شماره ‎ ۱۷۴۶در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.
سنگ نگاره های تیمره، کبوترخانه ها، دستکدهای زیر زمینی، قلعه های تدافعی، قلعه سالار محتشم، بیت تاریخی، تیمچه بازار، مسجد جامع و ۲۴ بقاع متبرکه ازمهمترین آثار تاریخی خمین است.
۷۲۷۷/ ۶۰۱۳/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


بازدید از بیت


امام خمینی