اخبار گردشگری

صنایع دستی فارس بدون طراحی و بسته بندی مناسب سهمی در بازار جهانی نخواهد داشت

به گزارش ایرنا، محمد ابراهیم فروزانی، دوشنبه در جلسه کمیته فنی گردشگری در شیراز، ضمن تاکید بر لزوم رقابتی تولید شدن صنایع دستی در فارس افزود: باید بکوشیم تا گردشگران خارجی و داخلی به خرید تولیدات دست ساز و صنایع دستی استان فارس تشویق و ترغیب شوند در غیر این صورت شاهد رونق اقتصادی در عرصه صنایع دستی فارس نخواهیم بود.
وی ادامه داد: فارس یک استان گردشگر پذیر در کشور است و چنانچه به صنایع دستی آن توجه شود می تواند در رونق اقتصادی استان به خوبی ایفای نقش کند.
او گفت: دستگاه های اجرایی مرتبط با گردشگری نقش تسهیل گر و حلقه اتصال بخش خصوصی، گردشگری و گردشگران را ایفا می کنند و وظیفه جهت گیری، برنامه ریزی و تعیین خط مشی و نقشه راه را برای توسعه گردشگری بر عهده دارند.
وی با اشاره به تغییر و اصلاح ساختار کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و کمیته های آن افزود: این تغییر به معنای غیر تخصصی بررسی کردن مسائل این حوزه نیست بلکه علت آن عام و میان بخشی بودن مساله گردشگری است که ضرورت دارد تمام دستگاه های اجرایی به آن توجه کنند.
فروزانی بیان کرد: بر این اساس، دستور کار جلسه های کارگروه گردشگری استان توسط دبیرخانه کارگروه که بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است تعیین می شود و نمایندگان دستگاه های مختلف، مرتبط با دستور کار جلسه به ارائه پیشنهاد و راهکار می پردازند.
خبرنگار:‌سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
۶۱۲۲ / ۱۸۷۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


استانداری فارس


صنایع دستی