اخبار گردشگری

سازمان توسعه تجارت: فرش دستباف برای ترمیم و شست و شو وارد کشور می شود

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این سازمان در واکنش به انتشار خبری با عنوان «رشد۴۵۰ درصدی واردات فرش و صنایع دستی» در برخی رسانه ها، به استناد اطلاعات مرکز آمار ایران، تاکید کرد: در ۹ ماهه امسال صادرات فرش دستاف ۲۶ درصد رشد کرد و ارزش صادرات آن از ۲۴۸ میلیون دلار در سال ۹۵ به ۳۱۲ میلیون دلار در ۹ ماهه امسال رسید.
این سازمان تاکید کرد: رقم ۳۰۶ هزار دلاری واردات فرش دستباف نیز مربوط به مرجوعیات شست و شو و رفو است؛ بنابراین و در یک نگاه کلی به عنوان محصولات فرش و صنایع دستی با بیش از ۳۰ درصد رشد ارزشی صادرات و ۲ درصد رشد وزنی مواجه هستیم.
در حوزه فرش ماشینی نیز طبق آمار ۹ماهه مرکز ایران، امسال ۲۴۳ میلیون دلار صادرات انجام شد که نسبت به پارسال ۱۰ درصد افزایش داشت زیرا در سال گذشته ۲۲۰ میلیون دلار فرش ماشینی از کشور صادر شد.
طبق اطلاعات سازمان توسعه تجارت، صادرات فرش ماشینی در هشت ماهه امسال نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۲۴۰٫۵ درصد و از نظر وزنی ۳۶٫۶ درصد رشد یافته است.
در مجموع واردات «فرش و صنایع دستی» با در نظر گرفتن کالاهایی با شرایط خاص از جمله ظروف شیشه ای و یا مرجوع فرش برای رفو و شست و شو، کمتر از ۱٫۶ میلیون دلار بوده که با توجه به شرایط بازار، مصرف داخلی و نیازهای زودگذر و در برابر صدور ۳۱۲ میلیون دلار فرش دستباف و صنایع دستی کاملا طبیعی است.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**۹۱۳۲*۲۰۲۵
تنظیم: فرزانه سلامت بخش*ناشر: لیلا جودی

انتهای پیام /*


اقتصاد


فرش و صنایع دستی


صادرات


تراز تجاری