اخبار گردشگری, گردشگری و توریسم

اولویت میراث فرهنگی بر اشتغال زایی در صنعت گردشگری است

به گزارش خبرنگار ایرنا احمد دانیالی روز یکشنبه در آئین معارفه مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری لرستان در سالن همایش این اداره کل با بیان اینکه اظهار کرد: گردشگران زیادی علاقمند سفر به ایران هستند و در هر زمینه ای ایجاد اشتغال نیازمند اعتبارات بسیار است در حالیکه در صنعت گردشگری هر ۶ گردشگر یک شغل ایجاد می کند.
وی در خصوص آزاد سازی حریم قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد بیان کرد: امید است با تعامل با استانداری و میراث فرهنگی در این زمینه اقدام شود تا گام مهمی در راستای جذب گردشگر و اشتغالزایی در این استان برداشته شود.
وی تاکید کرد که در لرستان نقش گردشگری باید در کنار سایر بخش ها تقویت شود و در بخش صنایع دستی وجود بازار فروش مهم است.
معاون توسعه و هماهنگی امور اقتصادی لرستان نیز در این جلسه گفت: لرستان مستعد در بخش گردشگری و دارای آثار تاریخی و صنایع دستی زیادی است.
گودرز امیری افزود: مردم و سرمایه گذاران نقش قابل توجه در این زمینه دارند و مسولان باید تسهیل کننده راه سرمایه گذاران این بخش باشند.
به گفته وی مفرغ لرستان در هزاران سال قبل تولید شده ولی امروز آمار صادرات لرستان در این زمینه صفر و تاسف بار است.
امیری ادامه داد: در زمینه گردشگری منتظر ساخت هتل نباید بود و بوم گردی، احیا خانه ها و غذاهای قدیمی باید در اولویت قرار گیرد.
وی بیان کرد: ایجاد اشتغال فرگیر از طرح های اساسی دولت است و تسهیلات روستایی از یارانه برخور دارند.
وی تاکید کرد: سرمایه گذاران در این زمینه ها می توانند با مراجعه به دستگاه های اجرایی و دریافت مجوز از تسهیلات بهره مند شوند.
در این آیین سید امین قاسمی به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان معرفی شد.
۷۲۷۴/۶۰۶۰
خبرنگار:مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی

انتهای پیام /*


اجتماعی


میراث فرهنگی


دانیالی


لرستان