اخبار گردشگری

فیفا زیر بار رفع محرومیت پرسپولیس نرفت

در پی توافقی که سران باشگاه پرسپولیس با باشگاه ریزه اسپور ترکیه داشتند تلاش ها برای رفع محرومیت نقل و انتقالاتی با استعلام از فیفا آغاز شد که فرجام خوشی برای آنها نداشت .

بعد از این که مذاکرات با باشگاه ریزه اسپور برای توافق بر سر ماجرای مهدی طارمی پایان خوشی داشت تا جریمه سنگین در نظر گرفته شده بخشیده شود تلاش ها برای رفع محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی از سوی فیفا هم با استعلام از فدراسیون جهانی آغاز شد که این موضوع برخلاف مذاکره با باشگاه ترکیه ای فرجام خوشی نداشت چون فیفا زیر بار رفع محرومیت پرسپولیس نرفت.

فیفا در پاسخ به نامه باشگاه پرسپولیس مبنی بر توافق با باشگاه ریزه اسپور و درخواست رفع محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی اعلام کرد تصمیمات انضباطی فیفا در این باره مستقل و قطعی هستند به نحوی که قابلیت رسیدگی مجدد را ندارند. به دنبال این اعلام تنها راه رفع محرومیت پرسپولیس، صدور رای در CAS است که باید دید چه تصمیمی خواهد گرفت اما در این راه نیز نکاتی وجود دارد که عملا آب پاکی را روی دست سران باشگاه پرسپولیس ریخته چون بعید است حتی پرونده در CAS پیگیری شود.محرومیت پرسپولیس

در پاسخی که فیفا به استعلام پرسپولیس داده صراحتا آمده است که آرای انضباطی تحت هیچ شرایطی قابل بررسی نیستند و هیچ ارگانی نیز نمی تواند این آرا را بشکند ضمن این که با توافقی که میان دو باشگاه ریزه اسپور و پرسپولیس بر سر جرایم در نظر گرفته شده برای مهدی طارمی به دست آمد عملا دادگاه CAS نیز دیگر به این پرونده رسیدگی نخواهد کرد تا با مختومه شدن این موضوع در دادگاه بین المللی هیچ شانسی برای باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس باقی نماند.
نکته ای که خود مدیران باشگاه پرسپولیس هم کاملا به آن اشراف دارند و چه بسا به همین دلیل از مدتی قبل دیگر به رای دادگاه CAS هم دل نبسته و این پرونده را پیگیری نکردند.طبق قوانین فیفا محرومیت نقل و انتقالاتی با توافق باشگاه ها به حالت اولیه برنخواهند گشت، تاکیدی که در انتهای نامه ارسالی به پرسپولیس کاملا به آن اشاره شده که حکم CAS تاثیری در این محرومیت ها نخواهد داشت.
با این تفاسیر پرسپولیسی ها قطعا از دو پنجره نقل و انتقالاتی پیش رو یعنی زمستان ۹۶ و تابستان ۹۷ محروم خواهند بود تا اضافه شدن بازیکنی به فهرست فعلی کاملا منتفی باشد. اتفاقی که قطعا تبعات زیادی را برای برانکو و پرسپولیسی ها در پی خواهد داشت و ممکن است به این تیم در رقابت های پیش رو فشار مضاعفی وارد کند به خصوص که فشردگی بازی ها در ماه های آتی با ورود به لیگ قهرمانان آسیا و حضور در کورس قهرمانی بیشتر از قبل نیز خواهد شد.