اخبار گردشگری

جشنواره ورزش های زمستانی خلخال در انتظار برف

به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز یکشنبه در جلسه شورای ورزش همگانی خلخال افزود: این جشنواره با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین خانواده ها ، بهبود روابط اجتماعی ، معرفی جاذبه های گردشگری زمستانی و پر کردن اوقات فراغت زمستانی مردم با حضور میهمانانی از مناطق مختلف استان اردبیل و کشور در منطقه عمومی طهرستان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه زمان دقیق برگزاری جشنواره با بارش نخستین برف زمستانی اعلام خواهد شد گفت: مسوولان دستگاه های اجرایی عضو ستاد برگزاری جشنواره های خلخال در برگزاری مناسب و بهتر این جشنواره اداره وررش و جوانان خلخال را همراهی خواهند کرد.
رئیس شورای ورزش همگانی خلخال اظهار کرد: در حالی که در بسیاری از مناطق کشور برف و زمستان به عنوان ظرفیت بزرگ گردشگری مورد استفاده قرار می گیرد در این شهرستان تنها سرما و مشکلات زمستان بزرگنمایی شده و انتظار می رود از این پس برف و این موهبت الهی به عنوان یک ظرفیت بزرگ گردشگری منطقه مورد توجه قرار مردم و مسوولان بگیرد.
او افزود: علاوه بر برگزاری جشنواره ورزش های زمستانی جشنواره های مختلفی همچون صعود های زمستانی به قله های مرتفع و یا برگزاری مسابقات ورزشی در طول فصول سرد سال در این شهرستان مورد توجه قرار می گیرد.
سیدناصر میر مرسلی ، رئیس اداره ورزش و جوانان خلخال نیز گفت: قبلا به مدت چهار سال جشنواره ورزش های زمستانی این شهرستان تعطیل شد ولی در سال گذشته به همت مسوولان دستگاه های اجرایی شهرستان پنجمین دوره این جشنواره برگزار و امسال نیز تلاش می شود تا ششمین دوره از این جشنواره بصورت ملی با حضور ورزشکاران ، هنرمندان و میهمانانی از سراسر میهن اسلامی برگزار شود.
او افزود: این جشنواره به عنوان یک پکیج زمستانی در جهت معرفی جاذبه های گرشگری زمستانی شهرستان بکار گرفته می شود.
وی گفت: برگزاری مسابقات تیراندازی به اهداف پروازی ، مسابقات اسکی ، کوهپیمایی سریع ، ساخت تندیس های برفی و یخی و اجرای موسیقی زنده محلی و تجلیل از نفرات برتر مسابقات ورزشی و هنری از جمله برنامه های شاد و متنوع پیش بینی شده برای ششمین جشنواره ورزش های زمستانی خلخال است.
خلخال در ۱۱۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد ، طهرستان خلخال در ۱۱ کیلومتری جاده خلخال به شاهرود از لحاظ مختلف برای برگزاری جشنواره مناسب بوده و با وجود برف زیاد در آن عبور جاده خلخال به شاهرود از مجاور آن امکان ایجاد پارکینگ و سایر امکانات رفاهی برای شرکت کنندگان در جشنواره فراهم می شود.
این منطقه محلی مناسب برای اجرا و برگزاری مسابقات اسکی بوده و پیش از این نیز از سوی رییس فدارسیون اسکی کشور برای احداث پیست اسکی روی برف و روی چمن انتخاب شده است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام /*


ورزش


شورای ورزش همگانی


بابایی فرماندار


خلخال