اخبار گردشگری

۲ وارث خانه حاج آقا محسن عراقی ارث خود را به میراث فرهنگی استان مرکزی اهدا کردند

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی سید محمد حسینی افزود: خانه تاریخی حاج آقا محسن عراقی یکی از شاخص ترین بناهای دوره قاجاریه در شهر محسوب می شود که در سال ۸۷ در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده است.
وی بیان کرد: به دلیل محدودیت های بودجه ای و نبود همکاری برخی دستگاه ها، امکان تملک این بنای تاریخی تاکنون محقق نشده بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: در نشستی که به منظور تملک خانه تاریخی آقا محسن عراقی با حضور نمایندگان بنیاد خیریه و وراث برگزار شد مقرر شد که قیمت قسمتی از ملک که تحت تملک وراث است توسط تیم سه نفره کارشناسی تعیین و به وراث ابلاغ تا در صورت موافقت، ملک توسط بنیاد خیریه خریداری و به میراث فرهنگی واگذار شود.
حسینی عنوان کرد: در این راستا ۲ نفر از وراث سهم الارث خود را به اداره کل میراث فرهنگی استان اهدا کردند که این عمل شایسته قابل تقدیر است.
وی گفت: هبه بخش تحت تملک میراث تاریخی همواره می تواند سازمان میراث فرهنگی کشور را در انجام وظایف خود یاری کند. منزل حاج آقا محسن اراکی متعلق به محسن سلطان‌آبادی عراقی و مربوط به دوره قاجار است که در خیابان محسنی، روبروی مسجد حاج تقی خان اراک واقع شده است.
این اث ارزشمند تاریخی در تاریخ ۱۵ دی ماه ۱۳۸۷ با شماره ثبت ۲۴۳۷۸ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۵۰ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
۳۰۰۵/۳۰۷۵/خبرنگار: معصومه صفری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


بنای تاریخی


استان مرکزی