اخبار گردشگری

هفت اثر تاریخی و گردشگری در اردستان مرمت شد

‘محمدرضا صدوقی’ روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بافت های تاریخی شهرهای زواره و مهاباد، قلعه سنگ بست زواره، مسجد جامع اردستان، قنات دو طبقه مون اردستان، خانه های تاریخی ارباب حسین و افشار مهاباد و مرمت و استحکام بخشی کوشک سرهنگ آباد از جمله این اثرهاست.
وی افزود: این بناهای برای نگهداری و مرمت کامل به اعتبارهای بیشتر و مستمر نیاز دارند در حالی که مبلغ اختصاص یافته در سال جاری از محل اعتبارات ملی، استانی، تملک و دارایی و ریاست جمهوری ۱۰ میلیارد ریال است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان با بیان اینکه همه این اثرها در فهرست آثار ملی ثبت شده گفت: اعتبار مورد نیاز تنها برای بازسازی و تکمیل کوشک سرهنگ آباد افزون بر ۳۰ میلیارد ریال است.
او در ادامه از مرحله نهایی ثبت هشت محوطه باستانی در فهرست ملی، تعیین حریم کاروانسرای روستاهای زفرقند و بقم در بخش مرکزی اردستان طی سال جاری خبر داد و بیان کرد: در راستای حفظ آثار تاریخی، استفاده از توان نیروهای مردمی در قالب تشکیل انجمن میراث فرهنگی در این شهرستان طی سال جاری در دستور کار قرار گرفت.
شهرستان اردستان دارای ۶۷ اثر تاریخی ثبت شده، ۷۸ محوطه باستانی، ۲ بافت تاریخی زواره و مهاباد و یک اثر ثبت جهانی قنات دو طبقه می باشد.
شهرستان اردستان با ۴۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
۷۴۳۱/۸۱۲۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


آثار تاریخی


مرمت


اردستان