اخبار گردشگری

۲ طرح گردشگری در نیر اجرا می شود

ایرج سپیدکار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ۲ طرح در کمیته فنی بررسی طرح های اشتغال فراگیر استان مصوب شده است.
او گفت: این طرح های گردشگری با میزان تسهیلات ۱۱۰ میلیارد ریالی و با اشتغال زایی ۲۰۰ نفر مصوب و به بانک توسعه تعاون برای دریافت تسهیلات از محل اعتبارات اشتغال فراگیر معرفی شده است.
او تشریح کرد: این ۲ طرح شامل ایجاد مجموعه گردشگری نوالار در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار است که توسط شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان نیر با میزان تسهیلات مصوب به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال و با اشتغال زایی ۱۰۰ نفر اجرا می شود.
سپید کار افزود: علاوه بر این مجموعه گردشگری در منطقه نمونه گردشگری سبلان (حدفاصل برجلو و قینرچه) توسط شرکت تعاونی مروارید آزادی با میزان تسهیلات مصوب ۶۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی برای ۱۰۰ نفر اجرا می شود.
او تشریح کرد: با هدف بهره مندی از تسهیلات مربوط به طرح های اشتغال فراگیر ۹ طرح در زمینه احداث اماکن اقامتی، اقامتگاه بوم گردی و مجموعه های گردشگری توسط متقاضیان به اداره میراث فرهنگی شهرستان ارائه شده است.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر ادامه داد: از این تعداد چهار پرونده برای اخذ موافقت نامه اصولی از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و همچنین معرفی به کمیته فنی اشتغال شهرستان تکمیل شده و مابقی در حال طی مراحل اداری و تکمیل پرونده است.
سپیدکار افزود: علاقه مندان به سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت های گردشگری شهرستان نیر می توانند جهت بهرمندی از تسهیلات اشتغال فراگیر، انجام امورات اداری مربوط به تشکیل پرونده و معرفی برای اخذ موافقت نامه اصولی به اداره شهرستان نیر مراجعه کنند.
شهرستان نیر با داشتن هفت منطقه نمونه گردشگری از مجموع مناطق گردشگری استان اردبیل با آثار فراوان باستانی ، تاریخی ، آب های گرم و سرد و مناظر و چشم انداز های طبیعی ، آب و هوای بسیار مطبوع و واقع شدن در دامنه های سر سبز سبلان شهرستان نیر در ۳۰ کیلومتری جنوب اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی اردبیل ، سراب واقع شده است.
نیر از طرف شمال به مشگین شهر ، از جنوب به شهرستان کوثر (گیوی) ، از شرق به بخش مرکزی هیر اردبیل و از غرب به شهرستان سراب و میانه محدود می شود. پل تاریخی قرمز (قرمیزی کورپی) بر روی رودخانه آغلاغان یا نیرچائی مربوط به دوره صفوی که در بافت مرکزی شهر ، بقعه کورائیم در روستای کورائیم متعلق به قرن هفتم هجری در ۴۰ کیلومتری نیر ، کاروانسرای شاه عباسی یا رباط سنگی در ۱۰ کیلومتری غرب درکنار جاده قدیم نیر ، سراب ، دهکده های صخره ای اباذر ، گلستان با فضاهای معماری خاص در ۵/۹ کیلومتری جنوب نیر ، غار فرهاد یا فرهاد کهلی در ۱۷ کیلومتری غرب نیر ، آیی قالاسی و آب معدنی بوشلی در پنج کیلومتری غرب نیر ، سنگ افراشته های دوران باستان در ۱۷ کیلومتری روستای میمند و شمال نیر تپه قلعه یئری در روستای دابانلو ۵۳ کیلومتری جنوب شرقی نیر ، آب معدنی حمام و قبرستان قره شیران در ۱۰ کیلومتری جنوب نیر ، دژ و پناهگاه زیرزمینی گلستان در ۱۲ کیلومتری شمال شرق نیر ، استخر و دژ بوینی یوغون در دهکده کورعباسلو ، چشمه های جوشان و دیدنی بولاغلار در یک کیلومتری شمال نیر قرار دارد و این محل همراه با گیاهان بومی همچون بولاغ اوتی (آب تره) و امکانات استراحتی و تفریحی از جاهای باصفای شهرستان بشمار می رود.
خبرنگار: شهرام اصالت نیری ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
۷۱۱۶/۶۰۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


نیر


طرح