اخبار گردشگری

سنت های فراموش شده در خلخال احیا می شود

به گزارش ایرنا ،خرم اشرفی در نخستین جشن شب یلدای خلخال افزود: جشن های چهارگانه ایرانیان از جمله جشن نوروز ،جشن تیرگان ،جشن مهرگان و جشن شب یلدا از جمله جشن ها و سنت های نیک ایران باستان است که به ورطه فراموشی شده و تلاش می شود این سنت های دیرینه گذشتگان احیا شود .
وی برگزاری جشن شب یلدا با حضور خانواده ها در سینما فرهنگ این شهر را نخستین اقدام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای احیای جشن ها و سنت های این منطقه اعلام کرد و گفت: برگزاری جشن های مختلف ضمن احیای سنت های فراموش شده در جامعه زمینه را برای ایجاد نشاط اجتماعی در بین مردم فراهم خواهد ساخت .
وی اظهار کرد: برای احیای سنت های مردم و برگزاری جشن ها در مناسبت های مختلف از همه ظرفیت هنرمندان شهرستان خلخال در بخش های موسیقی ،تاتر و شعر استفاده خواهد شد .
در این جشن که با حضور ۲میهمان توریست فرانسوی برگزار شد برنامه های مختلفی از جمله اجرای موسیقی زنده اصیل ایرانی و محلی همراه با طنز و شعر گویی اجرا و از هنرمندان موسیقی و دست اندرکاران برگزاری این جشن تجلیل شد .
زوج جوان فرانسوی که با دوچرخه از کشور خود براه افتاده و در شب یلدا میهمان خلخال بودند سنت های ایرانیان همچون شب یلدا را از ائین های بسیار خوب برای وفاق و همبستگی ملی دانستند.
خلخال در ۱۱۵ کیلومتری جنوب اردبیل واقع است.
خبرنگار:بهرام نقی زاده**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
۷۱۱۹/ ۱۲۵۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


جشن یلدا


خلحال


اردبیل