اخبار گردشگری

انعقاد تفاهم نامه همکاری دوجانبه همدان و اصفهان برای توسعه گردشگری

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان،علی مالمیر افزود: این سند در راستای پر رنگ شدن محور زاگرس در تنظیم سند جامع گرشگری ایران و براساس برنامه ششم سند توسعه و سند جامع گردشگری کشور امضا شد تا به تقویت فضای اقتصادی ۲ استان در مناطق شهری ، روستائی و عشایری و ایجاد منابع خطر پذیر برای کارآفرینان و سرمایه گذاران در بخش گردشگری روستایی و عشایری کمک کند.
وی برگزاری رویدادهای بین المللی کار آفرینی در ۲ استان اصفهان و همدان با برند خاص، برگزاری دوره های بازرگانی گردشگری ، انتقال تجارب و برپایی باشگاه مشاوران و کارگاه های آموزش یکروزه برای جوانان شهری ، روستایی و عشایری را از جمله اهداف این تفاهم نامه برشمرد و گفت: تغییر شیوه های آموزش در ۲ استان از تئوری به سمت مهارت آموزی به عنوان الگو در کشور و نیز آغاز مهارت آموزی در گردشگری از دوران کودکی در ۲ استان برای اثر بخش کردن این آموزش در زندگی فرد و جامعه از جمله رویکرد های مهم این تفاهم نامه است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان با بیان اینکه ترویج گردشگری با ایجاد تورهای ارزان قیمت میان استانها و ایجاد خطوط پروازی بین المللی برای رونق گردشگری بین المللی در این تفاهم نامه گنجانده شده است افزود: براساس این تفاهم نامه تعامل با شخصیت های علمی ، هنری ، ورزشی و معتمدین جامعه به عنوان سفیران صلح و دوستی در بین استان ها و در خارج از مرزها، تقویت تعامل بین استانها و کاهش انتظارات از دولت و کمک به بخش خصوصی برای هتل سازی در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم پتانسیل های موجود در کشور را احیا کرد .
مالمیر گفت: برنامه ها و طرح های ستادی این تفاهم نامه شامل برگزاری نشست مشترک بین استانداران و شهر داران شهر های ۲ استان، هماهنگی و ایجاد بستر برای سرمایه گذاری های بخش خصوصی، ارائه برنامه مدون برای افزایش گردشگری خارجی، حضورمشترک در نمایشگاه های خارجی، بررسی مکان یابی سرویس های بهداشتی استاندارد در مسیر های گردشگری و برگزاری هفته های فرهنگی است.
استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین دارای بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و توریستی شناسایی شده است که یک هزار اثر استان همدان ثبت ملی شده اند.
این استان به واسطه وجود شمار زیادی آثار تاریخی، تفریحی و توریستی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین معرفی شده است.
آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی، آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار می گیرد.
سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران نوروزی استان همدان است.
۷۵۲۳/۱۱۸۱
تنظیم کننده خبر: مرضیه بختیاری**انتشار:الهام تدین

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگری


تفاهم نامه


همدان