اخبار گردشگری

رونمایی از لوح ثبت ملی روستای تاریخی فارسیان گلستان/دومین ماسوله ایران

به گزارش خبرنگار ایرنا، دراین مراسم که روز پنجشنبه برگزار شد، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری گلستان گفت: در پیگیری های صورت گرفته روستای فارسیان به عنوان دومین ماسوله ای ایران به ثبت ملی رسیده است.
ابراهیم کریمی افزود: این دومین رخداد مهم در ثبت ملی حوزه روستایی این استان پس از ثبت ملی روستای زیارت گرگان است.
وی گفت: امروز با افتخار تصاویر روستای فارسیان را تابلو و نگین گردشگری استان گلستان قرار داده و با سربلندی این مکان در فضای مجازی به همگان معرفی می شود.
کریمی باتاکید برضرورت حفظ هویت تاریخی روستا فارسیان و پرهیز از ساخت و سازهای نامتعارف دراین روستا، اضافه کرد: متاسفانه در روستا زیارت گرگان بدلیل ساخت و سازهای نامتعارف، بافت اولیه و دیدنی آن که مورد استقبال گردشگران بود، از بین رفت و نباید این بلا سر روستای فارسیان بیاید.
وی تصریح کرد: اگر قصد درآمدزایی و اشتغال برای جوانان روستا فارسیان با بهره مندی ازورود گردشگر را داریم باید سبک روستا به همین شکل حفظ شود و درنگهداری فضا و پاکیزه نگه داشتن این محل از زباله ها، تلاش کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان همچنین یادآور شد: امروز شهرستان آزادشهر با ثبت ۳۴ اثر یکی از مراکزی است که نشان می دهد از نظر تاریخی حرف هایی برای گفتن دارد که البته ثبت چند اثر دیگر نیز در دست اقدام است.
به گزارش ایرنا، حبیب شفائی نوده فرماندار آزادشهر نیز دراین مراسم با قدردانی از تلاش مسئولان میراث فرهنگی استان و شهرستان در به ثمر رسیدن این رخداد فرهنگی، گفت: روستای فارسیان که به عنوان دومین بافت با ارزش ملی به ثبت رسید، به دلیل قرار گرفتن در شیب کوهستانی، به دومین روستای بافت ماسوله ای کشور معروف است و این وظیفه ما را درحفظ، حراست و معرفی این منطقه تاریخی سنگین کرده است.
شهرستان آزادشهر با افزون بر ۹۴ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/۹۴۳۳/۳۰۳۹/۱۶۴۸/
خبرنگار : علی اصغر قزل سفلو ** تنظیم : علی لکزانوری ** انتشار: پری سالارنیا

انتهای پیام /*


فرهنگی


ثبت ملی


روستای فارسیان


شهرستان آزادشهر