اخبار گردشگری

استاندار همدان:جذب گردشگر مهمترین هدف اجلاس گردشگری است

محمد ناصر نیکبخت روز پنجشنبه در شورای سیاستگذاری استانی ‘همدان ۲۰۱۸’ با بیان اینکه هشت میلیارد ریال اعتبار برای تقاطع غیر همسطح شهید همدانی و ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ورودی های شهر همدان اختصاص یافته است افزود: اگر از امروز همه دستگاه های مرتبط و استانداری برای این اجلاس کار کنند، باز هم ممکن است با کمبود وقت مواجه شویم.
وی ادامه داد: هر چهار بخش صنعت، گردشگری، کشاورزی و خدمات در همدان برای ما اهمیت دارد اما تنها بخشی که نیاز به آورده ندارد، گردشگری است و یک هزارو ۸۰۰ اثر تاریخی، سرابها، آب و هوا و همه جاذبه ها آورده گردشگری استان است.
استاندار همدان تصریح کرد: ۳۰ برنامه در سطح ملی و جهانی برای این اجلاس ها تدارک دیده شده است و این برنامه ها افزایش نیز خواهد یافت و چند فرصت بسیار اساسی و ظرفیت شایسته نصیب استان همدان خواهد شد.
نیکبخت با بیان اینکه دانشگاه دی هشت و اجلاس های گردشگری آسیایی و جهانی فرصتهای شایسته ای برای همدان است افزود: اگر ازاین فرصت ها برای معرفی استان استفاده نکنیم ، دیگر کاری نمی توانیم کرد پس همگان باید کمک کنند و از این فرصت برای معرفی همدان استفاده کنند.
وی ادامه داد: برای اجلاس های جهانی گردشگری باید تبلیغات اساسی داشته باشیم و کمیته تبلیغات کار را به صورت جدی شروع کند.
وی اضافه کرد: بخش خصوصی در همه امور ورود داشته باشد و در همه کمیته ها بخش خصوصی حضور داشته باشد چرا که شرایط همدان می طلبد که مقصد گردشگری شود .
استاندار همدان اضافه کرد: از تجربه سایر استانها به درستی استفادهشود و کار شهرداری در این اجلاس خیلی مهم است چراکه اگر هر تلاشی در استان شود اما شهر جواب ندهد همه تلاش ها هدر خواهد رفت.
نیکبخت با بیان اینکه پیاده راه های سطح شهر همدان جالب و مناسب برای گردشگران نیست گفت: باید شهری زیبا برای میزبانی از این اجلاس ها داشته باشیم.
گفتنی است دو اجلاس بزرگ جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۸ در همدان برگزار می شود که این ۲ اجلاس فرصت بسیار خوبی برای معرفی استان همدان و جذب گردشگراست .
۲۰۱۸ سالی است که همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا معرفی شد و در طول این سال فعالیت های حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری مختص این عنوان خواهد بود و برای افتتاح این رویداد، وزرای گردشگری ۳۴ کشور آسیایی در همدان حضور به هم می‌ رسانند ، همچنین همدان در سال ۲۰۱۸ (آبان سال آینده) میزبان بیش از ۱۵۰ کشور و ۵۰۰ عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری است.
۱۱۸۱/ ۷۵۲۳
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار:الهام تدین

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگری


همدان۲۰۱۸


سرمایه گذاری