اخبار گردشگری

۱۰۵۰۰ گردشگر خارجی و داخلی از موزه فرش دیدن کردند

پریسا بیضایی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آمار گردشگران خارجی حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر و گردشگران ایرانی نیز بیش از چهار هزار نفر بوده است.
وی با بیان اینکه حضور گردشگران در موزه فرش نسبت به سال گذشته رشد داشته است خاطر نشان کرد: سال گذشته ۹هزار گردشگر از این موزه تخصصی دیدن کردن که از این میزان چهار هزار نفر را گردشگران خارجی و مابقی را علاقه مندان ایرانی به خود اختصاص دادند.
بیضایی ادامه داد در حال حاضر ۲ هزار تخته فرش در این موزه وجود دارد که ۱۵۰ اثر در معرض دید عموم قرار گرفته است. در مکان همچنین گلیم و تابلو فرش از دوره صفوی تا معاصر نگه داری می شود.
وی از پیشنهاد ثبت ملی ۳۰ اثر از موزه فرش خبرداد و گفت: با نظر مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران پرونده ۳۰۰ شیء با ارزش موزه های از جمله آبگینه، نقاشی پشت شیشه، فرش، هنرهای ملی و رضا عباسی برای حفاظت بیشتر در حال تکمیل شدن است.
وی در خصوص رایزنی و تبادلات فرهنگی موزه فرش با سایر کشورها گفت: در حال حاضر با سفارتخانه های ایتالیا، اتریش، صربستان و ارمنستان رایزنی شده است تا نمایشگاه مشترک در این کشورها برپا شود.
وی با بیان اینکه قیمت بلیت برای گردشگران هنوز تغییری نداشته است خاطر نشان کرد: ورودی برای گردشگران داخلی ۲هزار و ۵۰۰ تومان و برای گردشگران خارجی ۱۵ هزار تومان می باشد.
موزه فرش ایران در تهران خیابان کارگر شمالی- تقاطع خیابان دکتر فاطمی قرار دارد. ساعت بازدید روزانه در نیمه دوم سال از ۸ تا ۱۷ است.

خبرنگار: امین کمالی فر**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/۷۲۴۷//۱۳۴۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


موزه فرش


گردشگر