اخبار گردشگری

آثار تاریخی متعلق به سده ۱۳ و ۱۴هجری در موزه ملی کاشان به نمایش گذاشته شد

به گزارش ایرنا، ‘محسن جاوری’ رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان روز چهارشنبه گفت: این آثار شامل پرده های مخمل نقره دوزی و قالیچه های سجاده ای متعلق به سده ۱۳ از اصفهان و تبریزو قالیچه طرح لچک و ترنج متعلق به سده ۱۴ بافت اصفهان است که برای نمایش عمومی به سالن اصلی موزه کاشان منتقل شد.
وی افزود: همچنین تن پوش هایی مربوط به دوره زندیه و قاجاریه از جنس زربافت و گلابتون و پارچه هایی از جنس مخمل متعلق به قرن ۱۴ به سالن موزه ملی منتقل شده است.
بنابر اعلام روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان، این آثار در مخزن موزه ملی کاشان و موزه هنرهای تزئینی اصفهان نگهداری می شد که در سالن اصلی موزه ملی کاشان در مجموعه جهانی باغ تاریخی فین به نمایش گذاشته شده است.
موزه ملی کاشان با زیر بنای ۵۷۰ متر در زمینی به مساحت ۷۰۰ متر مربع با نمایش آثاری در زمینه های باستان شناسی، منسوجات، کتابت، نسخ خطی و معاصر در ضلع غربی مجموعه تاریخی باغ فین واقع است.
موزه ملی کاشان بر روی مخروبه های خلوت نظام الدوله (داماد فتحعلی شاه و حاکم کاشان) ساخته شده که در سال ۱۲۴۲ هجری قمری توسط علی محمد خان صدر اصفهانی احداث شد اما به دلیل نگهداری نامناسب در دوره های مختلف متروکه و مخروبه شد.
موزه از سال ۱۳۳۷هجری شمسی با مشارکت جمعی از بزرگان و نیکوکاران منطقه طی پنج سال احداث و درنهایت سال ۱۳۴۶ افتتاح شد و هم اکنون نزدیک به ۴۰۰ اثر تاریخی ارزشمند را جهت نمایش به علاقه مندان در دل خود جای داده است.
سه موزه ملی کاشان، مردم شناسی باکوچی و موزه مردم شناسی برزک در شهرستان کاشان دایر است.
کاشان از پیشینه ای هفت هزار و ۵۰۰ ساله و نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی برخوردار است.
خبرنگار: محمد ملا حمزه زاده ** انتشار دهنده: عمادی
۸۱۲۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


آثار تاریخی


موزه ملی


کاشان