اخبار گردشگری

یلدایی به بلندای غربت زلزله زدگان

به گزارش ایرنا، اما ملت ایران در حالی به پیشواز شب یلدا می روند که پادشاه فصل ها امسال روی نامهربانش را به مردم سرپل ذهاب نشان داد و در میانه این فصل، اندوه خزانش را هدیه به مردم استان کرمانشاه کرد.
آخرین روز فصل خزان همواره برای ایرانیان با شادی و دورهمی برای رقم زدن شبی بیاد ماندنی همراه بوده ولی امسال مردم در حالی به استقبال زمستان می روند که غم از دست دادن هموطنانشان هنوز بر دلهایشان سنگینی می کند.
مردم مناطق زلزله زده استان کرمانشاه و بویژه شهرستان سرپل ذهاب فردا شب را نه زیر سقف بلکه بر خلاف یلداهای دیگر زیر چادرهای سرد و یا در کانکس ها می گذارنند.
شاید داغ از دست دادن عزیزانشان امشب را به یاد یلدای سال گذشته که دور هم بودند و شبی بیادماندنی برایشان رقم خورد، امشب بیشتر می شود و آنها را دوباره عزادار می کند.
آنها هیچگاه فکر نمی کردند که آخرین بدرقه پادشاه فصل ها و استقبال از زمستان سال ۹۵ دور هم بوده و سال دیگر ….
یلدای امسال مردم زلزله زده استان کرمانشاه متفاوت از هر سال است چراکه بجای دور همی شاد آنها جای خالی عزیزانشان را بیشتر احساس کرده و با چشمانی اشکبار به استقبال زمستان می روند.
یلدا در مناطق زلزله زده حکایت های زیادی از غربت آنها واگویه می کند، از آن کودکی گرفته که هر سال در کنار پدر بود و قصه های شیرین قدیمی را در خانه پدربزرگ با زبان شیرین محلی می شنید تا آن مادری که هر سال خانه قدیمی اش را تمیز می کرد و منتظر بچه هایش بود تا دورهمی شان را جشن بگیرند.
زلزله زدگان یلدای امسال را نه با دلی سرشار از ذوق با هم بودن بلکه با دلی داغدار و توام با دلهره از زلزله دوباره و ویرانی سپره کرده و بلدایی به بلندای غربت دوری از عزیزان را سپری می کنند.
یادداشت: آزاده خرم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
۷۱۷۱/۶۱۱۹

انتهای پیام /*


اجتماعی


آیین ها


یلدا


زلزله زدگان