اخبار گردشگری

چند اثر جدید در موزه ملی کاشان به نمایش گذاشته شد

به گزارش ایرنا، ‘محسن جاوری’ روز چهارشنبه گفت: پرده های مخمل نقره دوزی و قالیچه های سجاده ای متعلق به سده ۱۳ از اصفهان و تبریز، قالیچه طرح لچک و ترنج متعلق به سده ۱۴ بافت اصفهان جهت نمایش عمومی به کاشان منتقل شد.
وی افزود: همچنین تن پوش هایی مربوط به دوره زندیه و قاجاریه از جنس زربافت و گلابتون و پارچه هایی از جنس مخمل متعلق به قرن ۱۴ هم که در مخزن موزه ملی کاشان نگهداری می شد، به سالن موزه ملی منتقل شده است.
بنابر اعلام روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان، این چند اثر در مخزن موزه ملی کاشان و موزه هنرهای تزئینی اصفهان نگهداری می شد که در سالن اصلی موزه ملی کاشان در مجموعه جهانی باغ تاریخی فین به نمایش گذاشته شده است.
موزه ملی کاشان با زیر بنای ۵۷۰ متر در زمینی به مساحت ۷۰۰ متر مربع با نمایش آثاری در زمینه های باستان شناسی، منسجوات، کتابت، نسخ خطی و معاصر در ضلع غربی مجموعه تاریخی باغ فین واقع است.
موزه ملی کاشان بر روی مخروبه های خلوت نظام الدوله (داماد فتحعلی شاه و حاکم کاشان) ساخته شده که در سال ۱۲۴۲ ه.ق توسط علی محمد خان صدر اصفهانی احداث شد اما به دلیل نگهداری نامناسب در دوره های مختلف متروکه و مخروبه گردید.
موزه از سال ۱۳۳۷ ه.ش با مشارکت جمعی از بزرگان و نیکوکاران منطقه طی پنج سال احداث و درنهایت سال ۱۳۴۶ ه.ش افتتاح شد و هم اکنون نزدیک به ۴۰۰ اثر تاریخی ارزشمند را جهت نمایش به علاقه مندان در دل خود جای داده است.
سه موزه ملی کاشان، مردم شناسی باکوچی و موزه مردم شناسی برزک در شهرستان کاشان فعال هستند.
منطقه کاشان با برخورداری از پیشینه ای هفت هزار و ۵۰۰ ساله با نزدیک به ۳۶۵ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
۸۱۲۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


آثار تاریخی


موزه ملی کاشان