اخبار گردشگری

دعوت از نوادگان مولانا برای بازدید از آرامگاه بایزید و خرقانی

مجیدپازوکی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این دعوت رسمی در جریان برگزاری آیین سالگرد وفات مولانا در شهر قونیه انجام شد که با استقبال مواجه گردید.
وی ادامه داد: با هماهنگی انجام شده با مسوولان مرکز فرهنگی مولانا ، تابلو آرامگاه بایزید برای معرفی بیشتر این شخصیت بی نظیر در این مرکز نصب گردید.
پازوکی گفت: در آیین سالگرد وفات مولانا جلال الدین محمد بلخی در شهر قونیه، بسیاری از چهره های فرهنگی و هنری از ایران نیز حضور داشته و به اجرای برنامه و سخنرانی برای معرفی این عارف متفکر و شاعر عالی قدر پارسی گوی به جهانیان پرداختند.
۲۶ آذر سالروز وفات مولانا جلال الدین محمد بلخی بود.
در آیین سالگرد وفات مولانا ، چهره هایی چون شهرام ناظری، توفیق سبحانی، حسین پرنیا، مجید درخشانی، شاهو عندلیبی و مجید پازوکی از ایران حضور یافته بودند.
مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مشهور به مولوی شاعر بزرگ قرن هفتم هجری قمری که در سال ۶۰۴ هجری قمری در بلخ زاده شد. به سبب رنجشی که بین پدر مولانا با سلطان محمد خوارزمشاه پدید آمده بود از بلخ بیرون آمد و بعد از مدتی سیر و سیاحت به قونیه رفت.
وی در سال ۶۷۲ هجری قمری در قونیه وفات یافت. از آثار او می‌توان به مثنوی، دیوان غزلیات یا کلیات شمس، رباعیات، مکتوبات، فیه مافیه و مجالس سبعه اشاره کرد.
۷۳۵۹/۶۱۶۷ خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری

انتهای پیام /*


فرهنگی


دعوت از نوادگان مولانا


برای باردید از ممقبره بایزید


شاهرود