اخبار گردشگری

ارسال نامه محرمانه به شهرداران مناطق ۲۲ گانه تهران برای اصلاح مشکلات

معاون نظارت شورای شهر تهران از ارسال نامه‌ای محرمانه به شهرداران ۲۲ منطقه در راستای بهبود امور و اصلاح مشکلات اطلاع داد.

به گزارش ایسنا، افشین حبیب زاده ظهر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح عملکرد ۱۰۰ روزه معاونت نظارت شورای شهر تهران برگزار شد با بیان اینکه ما تمام گزارشات مردمی واصله به شورای شهر را بررسی می‌کنیم، گفت: شهروندان می‌توانند روزهای چهارشنبه در ملاقات حضوری و یا با ارسال نامه و درخواست‌های خود به کانال شخصی‌ام مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند اما لازم به ذکر است بسیاری از اقدامات، تذکرات و سوالاتی که از مجموعه شهرداری می‌پرسیم ناشی از اطلاعات و اسنادی است که مردم در اختیارمان قرار می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه از اول شهریورماه تا ۲۶ آذرماه حدود ۵۸۱ نامه صادر شده است، گفت: بیش از ۱۰۰۰ نامه از سوی مردم دریافت کردیم که منجر به صدور ۵۸۱ نامه به شهرداری شده است.

 

حبیب‌زاده با بیان اینکه برخی از پیگیری‌های ما منجر به صدور بخشنامه‌های ضد فساد در شهرداری شده است، گفت: بخشنامه شهردار تهران در خصوص ممنوعیت صدور هولوگرام و یا بخشنامه‌ای که مربوط به شورای معماری مناطق صادر شد در پی پیگیری‌های شورای شهر بوده است.

 

وی با بیان اینکه برخی از گزارشات و … ما را به سمت تهیه یک طرح سوق می‌دهد گفت: بخش زیادی از گلایه‌های مردمی مربوط به ساخت و سازها است.

 

معاون نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر و معاونت نظارت در هیچ تخلفی چشم نمی‌بندد، گفت: نام تک تک افرادی که در بروز یک تخلف نقش داشتند به همراه اسناد و مدارک در اختیار کمیته رسیدگی به تخلفات اداری تحویل داده می‌شود و اگر نیاز باشد و تخلفات بزرگ باشد افراد را به بازرسی شهرداری معرفی می‌کنیم و در برخورد با تخلفات هیچ اغماضی نداریم.

 

وی با بیان اینکه چندی پیش در پی احصاء شدن برخی مشکلات نامه محرمانه‌ای به شهرداران ۲۲ منطقه ارسال کردیم، گفت: از توضیح در خصوص بندهای این نامه محرمانه معذورم اما باید بگویم که این نامه ماحصل مکاتبات و بازرسی‌های متعددی بود که مشکلات در آن احصاء و پس از طبقه بندی و اولویت دهی مهمترین علل ایجاد کننده انحرافات در مناطق بدست و طی نامه‌ای محرمانه به شهرداران ۲۲ منطقه ارسال شد.

 

وی با بیان اینکه معاونت نظارت شورای شهر در بحث پلاسکو نقش مهمی ایفا کرد، گفت: جلسات مختلفی با حضور طرفین در معاونت نظارت برگزار شد که نهایتا منجر به ساخت ساختمان جدید شد و همچنین در خصوص گلایه مردم از پیاده راه ۱۷ شهریور اقدامات بزرگی صورت گرفت که پیشنهادات شورا، گزارشات مردمی و … در اختیار شهردار تهران قرار گرفت تا وی نسبت به تعیین تکلیف این پیاده راه تصمیم بگیرد.

 

حبیب زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه متاسفانه در موضوع باغات با پدیده‌ای روبرو هستیم که تخلفی صورت می‌گیرد اما بعد از آن از ما می‌خواهند که مجوز صادر کنیم، گفت: بحث ما این است وقتی که تخلف در حال رخ دادن است و درختی قطع می‌شود یا ساخت و سازی صورت می‌گیرد ماموران شهرداری کجا هستند و متاسفانه می‌بینیم در نهایت موقع صدور پایان کار به ما می‌گویند «شده است دیگر جریمه کنید!» این رویه برای ما قابل قبول نیست و باید اصلاح شود.

 

معاون نظارت شورای شهر تهران همچنین در خصوص پرونده عیسی شریفی قائم مقام شهردار قبلی تهران، گفت: ما به این مسئله ورود نکردیم و در دستور کارمان نیز نیست چرا که قوه قضاییه در حال پیگیری این موضوع است.

 

وی در خصوص ضرورت نظارت شورا بر عملکرد اعضای شورا گفت: در دوره اول شورای شهر که عبدالله نوری رئیس شورا بود مصوبه‌ای در این خصوص داشته‌اند و مباحثی نظیر آنچه که در مجلس رخ می‌دهد انجام شده، به گونه‌ای که معتقدند باید درون خود شورا به مانند مجلس کمیته‌ای تشکیل شود تا موضوعاتی که برای اعضای شورا پیش می‌آید در درون خود شورا بررسی شود که در حال انجام مذاکرات اولیه هستیم و در صورت تصویب به صحن شورای شهر آورده می‌شوند.

 

حبیب‌زاده در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر اینکه در مناطق شهرداری از بخشنامه‌های صادره شهردار سرپیچی می‌شود، گفت: مواردی که شهرداران و مسئولان در مناطق زیرسیبیلی رد می‌کنند را اطلاع دهید تا آنها را بررسی کنیم.

 

وی در خصوص سرانجام پرونده واگذاری املاک به افراد غیر بدون رعایت ضابطه گفت: در خصوص واگذاری املاک، مکاتبه‌ای با شهرداری تهران انجام شده که بر اساس آراء صادره گزارش کاملی از وضعیت افرادی که نامشان قید شده ارائه شود.