اخبار گردشگری

پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی ساخت هتل بومی در ارگ محمدحسین خان نارویی زهک

آریا نارویی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروزه گردشگری روستایی با هدف آشنایی با فرهنگ، آداب و رسوم هر منطقه یکی از ظرفیت های توسعه گردشگری در کشور است.
وی افزود: ساخت اقامتگاه های بوم گردی در بافت روستاها از جمله نیازهای گردشگران بحساب می آید.
وی ادامه داد: عملیات ساخت هتل بومی در ارگ سردار محمدحسین خان نارویی در روستای قلعه نو زهک در شمال سیستان و بلوچستان نیز با هدف ارتقای اقامتگاههای بوم گردی، توسط این مجموعه در حال اجراست.
معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این هتل بوم گردی در قالب استانداردهای هتل سه ستاره و با ۱۷ اتاق تعریف و طراحی شده و به دلیل قرارگیری این بنا بر روی تپه خاکی، منظره زیبایی را برای گردشگرانی که این هتل را برای اقامت انتخاب می کنند به وجود می آورد.
وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت این هتل، امسال مراحل پایانی ساخت آن در حال انجام می شود.
وی با بیان اینکه هم اینک ۲ واحد بوم گردی فعال در روستای قلعه نو زهک وجود دارد گفت: ساخت این گونه طرح ها می تواند به عنوان یک الگو برای دیگر روستاهای استان استفاده شود.
به گزارش ایرنا زهک با ۹۰۰ کیلومتر مربع گستره و ۶۵ کیلومتر مرز زمینی با کشور افغانستان در ۲۲۰ کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده و یکی از شهرستان های پنجگانه سیستان است.
۷۳۱۶**۳۰۴۲ خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگری


هتل بوم گردی زهک