اخبار گردشگری

اقامت ۲۳۱۵ گردشگر در اقامتگاه های بوم گردی استان مرکزی

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: در سال جاری ۴ اقامتگاه بوم گردی در استان مرکزی فعالیت خود را آغاز کردند و طی این مدت ۲۳۱۵ گردشگر در این اقامتگاه ها اقامت و یا بازدید داشته اند که سهم گردشگران خارجی از این رقم ۵۸ نفر است.

سیدمحمد حسینی در جمع خبرنگاران افزود: توسعه گردشگری روستایی و بوم گردی به عنوان جوان ترین راهبرد توریسم جهانی و رویکرد جدید سازمان میراث فرهنگی کشور، توان ایجاد بستر مستحکم برای احیای بافت فرهنگی روستاها، مهاجرت معکوس جوانان و همچنین اشتغال پویای جامعه روستایی را دارد.

از طرفی علاقه گردشگران خارجی به شناخت فرهنگ بومی اقلیم های مختلف و اقبال گردشگران داخلی به اقامت در محیط هایی با بافت تاریخی و ارزانتر از هتل های گرانقیمت مزیت بزرگ دیگری است که به این رویکرد راهبردی وجهه ای مورد پسند داده است. از همین رو لازم است دستگاه های خدمات رسان در کمک به این جاذبه گردشگری، یاری گر متقاضیان ایجاد اقامتگاه های بومگردی باشند زیرا تسهیل روند ساخت و ایجاد اقامتگاه ها در نهایت به اشتغال پایدار و پویایی اقتصادی جامعه روستایی ختم می شود و این مهم در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفته است.

در سال های اخیر اقامتگاه های بوم گردی طرفداران بسیاری پیدا کرده است، زیرا تجربه زندگی در منطقه بومی می تواند جالب و هیجان انگیز باشد. در حال حاضر ۴ اقامتگاه بوم گردی در سطح استان فعال هستند که در بافت تاریخی شهر نراق، روستای ویدر شهرستان زرندیه، روستای بهدشت شهرستان خمین و روستای نورآباد شهرستان شازند پذیرای گردشگران داخلی و خارجی هستند و ۳۰ متقاضی نیز در حال تکمیل پرونده یا آماده سازی اقامتگاه های خود هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی در پایان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون جمعا ۲۳۱۵ گردشگر در این مکان ها اقامت و بازدید داشته اند که سهم گردشگران خارجی از این رقم ۵۸ نفر بوده است. این در حالی است که تاکنون ۳۰ متقاضی دیگر خواستار مجوز احداث و ایجاد اقامتگاه بوم گردی هستند و اداره کل میراث فرهنگی استان در سایه قوانین، بیشترین حمایت را از این متقاضیان انجام داده است.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.