اخبار گردشگری, اقامتگاه

۲۹ طرح اقامتگاه بوم گردی در اردبیل اجرا می شود

کریم حاجی زاده روز یکشنبه تشریح کرد: طرح تبدیل روستاها به اقامتگاه های بوم گردی با هدف توسعه صنعت گردشگری در ۱۰ شهرستان این استان اجرا می شود.
او افزود: هدف این اداره کل از ایجاد اقامتگاه ها استفاده از روابط اجتماعی حاکم بر روستا، شیوه های تولید در روستا، آداب و رسوم و صنایع دستی موجود در روستا و امکانات پذیرایی و اسکان است.
او از انتخاب روستای کزج خلخال به عنوان پایلوت اجرای طرح ایجاد اقامتگاه های بومی گردی این استان خبر داد و گفت: در گذشته این طرح در منطقه ملک سویی مشگین شهر به صورت مقطعی اجرا شد که در ادامه اجرا به لحاظ معماری بومی محلی را در دستور کار داریم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: واحدهای اقامتی بوم گردی روستای کزج که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در این روستا راه اندازی شده نخستین واحدهای اقامتی بوم گردی استان اردبیل هستند که با هدف معرفی جاذبه های گردشگری منطقه و فرهنگ اصیل و سنتی روستا و شهرستان خلخال به گردشگران دایر شده اند.
به گزارش ایرنا از میراث فرهنگی اردبیل ، حاجی زاده با اشاره به اینکه طرح ایجاد اقامتگاه های بوم گردی پیش از این در چند استان کشور از جمله در یزد و اصفهان و کرمان اجرا شده گفت: اقامتگاه بوم گردی منجر به رونق اقتصادی مناطق می شود و به دلیل تاثیرگذاری مطلوب در استان اردبیل نیز اجرای آن را دنبال می کنیم.
او افزود: با گسترش طرح ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در سایر روستاها و مناطق گردشگری استان در آینده نزدیک مردم منطقه از مزایای آن از جمله رونق اقتصادی روستاها، کاهش مهاجرت از روستا و رونق گردشگری مناطق را شاهد خواهند بود.
تاکنون از ۳۷ منطقه نمونه گردشگری استان اردبیل در هفت منطقه نمونه گردشگری شورابیل اردبیل ، برجلو و سقزچی نیر، خیاو تا گردولی مشگین شهر ، فندقلو نمین ، طبیعت سبز پارس سرعین و سد گیلارلو گرمی برای سرمایه گذاری کلان مجوز داده شده است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** اتشار دهنده: سیفعلی زاده
۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


اقامت


بوم گردی


اردبیل