اخبار گردشگری

مدیر آژانس گردشگری آلمانی: ناامنی در سیستان و بلوچستان یک دروغ بزرگ است

به گزارش ایرنا آندرا دیفن باخ در دیدار با معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: این استان داشته های فرهنگی و جاذبه های دیدنی بیشماری دارد.
وی افزود: با فعال شدن اقامتگاههای سنتی در روستاهای سیستان و بلوچستان، آموزش به جوامع محلی و تبلیغات موثر؛ بازار گردشگری این استان متحول خواهد شد.
وی هدف سفر خود به سیستان و بلوچستان را طراحی مسیرهای گردشگری برای تورهای ورودی از کشور آلمان به صورت مجزا برای دیدن این استان یا تلفیقی با استانهای همجوار ذکر کرد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان نیز گفت: این استان مقصد گردشگری متنوع با مهمان نوازترین مردمان است.
مجتبی میرحسینی اظهار داشت: فرصت های ویژه ای برای حضور توریست های آلمانی در سیستان و بلوچستان در شاخه های مختلف گردشگری وجود دارد.
وی تاکید کرد: بیشترین توریست در ۲ سال گذشته در سیستان و بلوچستان از کشور آلمان بودند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: بخش خصوصی این استان حاضر به همکاری با آژانس های گردشگری آلمانی است.
میرحسینی اظهار داشت: با تلاشهای انجام شده در آینده سیستان و بلوچستان مقصدی ارزان، متفاوت و جذاب برای گردشگران آلمانی خواهد بود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با ۱۹ شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار و داشتن صدها اثر تاریخی، فرهنگی و مکان های تفریحی و دیدنی، سواحل زیبا، بازارهای متعدد با کالاهای داخلی و خارجی و منطقه آزاد تجاری از استان های گردشگر پذیر کشور است.
مرزهای طولانی زمینی و دریایی در کنار سدها و رودخانه های متعدد، باغ های میوه های گرمسیری و صنایع دستی منحصر به فرد از دیگر توانمندی ها و جاذبه های گردشگری این استان است.
سفر به سیستان و بلوچستان از راه های هوایی، دریایی و سه مسیر زمینی خراسان – زابل – زاهدان، کرمان – زاهدان، کرمان – ایرانشهر و جاسک – کنارک – چابهار امکان پذیر است.
سیستان و بلوچستان با گستره ۱۸۷ هزار کیلومترمربع و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت، پهناورترین استان کشور به شمار می رود.
۷۳۱۶**۳۲۱۳ خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


مدیر آژانس کردشگری آلمانی


سفر به سیستان و بلوچستان