اخبار گردشگری

جنگل راش سوادکوه

جنگل راش سوادکوه، یکی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین جنگل‌های این شهرستان بوده که واقعاٌ در نوع خود بی‌نظیر است. جنگلی با بی‌شمار درخت‌های سربه‌فلک‌کشیده و زیبا که به طور نامنظم در آن قرار گرفته‌اند. ازجمله این درختان می‌توان به سردار یا سرخدار، توسکا و ملج اشاره کرد. اما در این میان، درخت راش از بقیه شهرت بیشتری داشته و ارزشمندتر می‌باشد. درختی که عمر آن بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ سال بوده و معمولاٌ در جنگل‌های بسیار بزرگ و وسیع بین ۶۰ تا ۸۰ سالگی به بار می‌نشیند.
‌همچنین، وجود درختچه‌ها و جانوران بسیار نیز به جذابیت این جنگل افزوده است. در مورد آب و هوای جنگل راش سوادکوه باید بگوییم که این منطقه به علت قرار گرفتن در ارتفاعی نسبتاٌ بالا دارای آب و هوایی کوهستانی می‌باشد. با این اوصاف، بهترین زمان سفر به این جنگل از اواسط فصل بهار تا اوایل تابستان است. اما راستش را بخواهید جنگل راش سوادکوه در فصل پاییز نیز به علت وجود برگ‌های خشک رنگارنگ بسیار زیبا و رؤیایی بوده و گردشگران بسیاری در این زمان از سال به این منطقه سفر می‌کنند.
وجود رودخانه‌ای چشم‌نواز و خروشان در دل جنگل راش سوادکوه، طراوت و زیبایی فضای این منطقه را صد چندان کرده است. همچنین، آبشار اوبن در دل این جنگل آن را برای گردشگران تماشایی‌تر کرده و بر ارزش آن می‌افزاید. آبشاری فوق‌العاده زیبا و دیدنی که از چشمه‌های بالا‌دست سرچشمه گرفته و بعد از سرازیر شدن در میان جنگل راش به رود مشهور تجن می‌ریزد.

جنگل راش سوادکوه

جنگل راش سوادکوه

جنگل راش سوادکوه

جنگل راش سوادکوه

جنگل راش سوادکوه

جنگل راش سوادکوهجنگل راش سوادکوه