اخبار گردشگری

نام پژوهشگر زنجانی در فهرست فعالان حوزه میراث فرهنگی ناملموس یونسکو

به گزارش ایرنا، اکبر کریمی مؤسس و مدیرمسئول موسسه فرهنگی هنری ‘سمت گنجینه ققنوس’ روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: قرار گرفتن در این فهرست زمینه های ارتباطات بیشتر و مستقیم با یونسکو و ایجاد فرصت هایی مهم برای معرفی و نشان دادن فرهنگ و هنر زنجان را فراهم می کند.
وی به اقدامات موسسه فرهنگی و هنری ‘سمت گنجینه ققنوس’ پیرامون پژوهش های انجام شده در حوزه میراث ناملموس منطقه اشاره کرد و ادامه داد: مجموعه ‘داستان ها، نقل ها و افسانه های آشیقی زنجان’ و ‘پروژه تحقیقاتی ‘اوخشامالار منطقه قیدار’ با تلاش چند ساله این موسسه به ثبت ملی رسیده است.
به گزارش ایرنا، در فهرست فعالان میراث فرهنگی ناملموس ایران که از سوی یونسکو به تایید رسیده است نام ۲۱ مجموعه و انجمن همچون موزه فرش ایران، خانه موسیقی ایران و انجمن تعزیه ایرانیان به چشم می خورد که در آخرین گزارش دوره ای، نام موسسه فرهنگی هنری سمت گنجینه ققنوس زنجان نیز در این فهرست مشاهده می شود.
گفتنی است موسسه فرهنگی و هنری ‘سمت گنجینه ققنوس’ آبان امسال به عنوان عضو رسمی ICCN (شبکه همکاری جهانی بین شهری برای محافظت از میراث فرهنگی ناملموس بشری) در سیزدهمین کنفرانس جهانی این سازمان در پکن چین شرکت داشت و در این اجلاس از این موسسه نیز برای حضور در مجمع عمومی ICCN در سال ۲۰۱۸ که به میزبانی شهر آلخمسی اسپانیا برگزار می شود، دعوت شد.
میراث فرهنگی ناملموس شامل جنبه های غیر فیزیکی فرهنگ است که به شکل شفاهی و سینه به سینه برای ما به ارث رسیده است.
این موارد ارزش های اجتماعی، سنت ها، آداب و رسوم و روش ها، صنایع دستی، باورهای زیبایی شناسانه و معنوی، بیان هنری، زبان و هر آنچه مرتبط با هویت حیات انسانی است را شامل می شود.
۷۳۱۲/۶۰۸۵
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث ناملموس


فرهنگی


یونسکو