اخبار گردشگری, گردشگری و توریسم

برنامه‌های هفته پژوهش در پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری

به‌گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، نخستین روز از هفته پژوهش با برنامه افتتاحیه همراه خواهد بود.
در این روز، رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و ریاست پژوهشگاه میراث‌فرهنگی سخنرانی خواهند کرد و در ادامه مسئولان کتابخانه، واحد کودک و نوجوان، حوزه میراث دفاع مقدس و حوزه فناوری در میراث‌فرهنگی گزارشی از عملکرد یک‌ساله ارائه می‌دهند.
در روز دوم نیز که با نشست یک‌روز باستان‌شناسی مشتمل بر ارائه گزارش‌های باستان‌شناسان، آغاز می‌شود حمیده چوبک رئیس پیشین پژوهشکده باستان‌شناسی به ارائه گزارش خواهد پرداخت و نشست تخصصی پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی‌فرهنگی نیز با حضور کار‌شناسان و سخنرانی کامران احمدی رئیس پژوهشکده برگزار می‌شود.
روز سوم از هفته پژوهش با برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه مردم‌شناسی، هنرهای سنتی، گردشگری و میراث طبیعی همراه است.
نشست‌های تخصصی پژوهشکده زبان‌شناسی، کتیبه‌ها و متون و پژوهشکده ابنیه و بافت‌های تاریخی‌فرهنگی و ارائه گزارش کار روسای این دو پژوهشکده برنامه‌های روز چهارم را تشکیل می‌دهند.
اختتامیه برنامه‌های پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری که با مراسم تقدیر و تشکر از پژوهشگران و خادمان حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگران همراه خواهد بود در روز پنجم از هفته پژوهش و بازدید ازدستاوردهای کاوش‌ها و پژوهش‌های سال ۱۳۹۵ و نیمه نخست ۱۳۹۶ در روز ششم انجام خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا نمایشگاه دستاوردهای یک‌ساله فرهنگی، علمی پژوهشی پژوهشگاه در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار در سالن‌های ۱۰و ۱۱غرفه شماره ۱۵۷محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی از ساعت ۹تا۱۷روزهای ۲۲تا ۲۶آذر ماه برپاست.
هفته پژوهش از ۲۱ تا ۲۷ آذر با شعار پژوهش تقاضامحور و تجاری سازی فناوری؛ زیربنای تولید و اشتغال همراه با برپایی هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار برگزار می شود.
فراهنگ**۳۰۷۹** ۱۸۲۳ دریافت: علی اسدی** انتشار: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*


فرهنگی


هفته پژوهش


پژوهشگاه میراث فرهنگی