اخبار گردشگری

مدیر و ناجیان استخر مقصر مرگ پسر ۱۶ ساله شناگر

مرداد سال ۹۶ پسری ۱۶ ساله به نام محمد در مجموعه استخر ورزشی در محله نازی آباد تهران غرق شد و فوت کرد. خانواده این جوان در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای جنایی تهران از مدیریت استخر و ناجی آنجا شکایت کردند.

با تحقیق از پدر نوجوان ۱۶ ساله به نام محمد معلوم شد پسرش شناگر ماهری بوده و حتی مدرک درجه ۳ شنا داشته است.او همیشه به آن استخر تردد می کرده و آن روز همراه دوستش به استخر رفته و بعد از ۲۰ دقیقه در عمق یک متر و ۶۰ سانتی متری استخر غرق شده بود.

بعد از این حادثه، شاهدان ماجرا گفتند دو مرد که برای شنا به استخر آمده بودند پسر نوجوان را از آب بیرون آورده و تحویل ناجیان داده اند، اما ناجیان استخر مدعی بودند خودشان پسر نوجوان را از آب بیرون آورده؛ عمل احیا را انجام داده و بعد از آمدن امدادگران اورژانس، وی را به بیمارستان منتقل کرده اند.

بنابراین کارشناس اداره کار از استخر بازدید کرد و نظر داد مدیر استخر ۶۰ درصد و نجات غریق ۴۰ درصد در غرق شدن پسر نوجوان در استخر نقش داشتند. اما این دو نفر به نظر کارشناس اعتراض کردند. در ادامه هیات سه نفره ورزشی محل حادثه را بررسی کردند و دوشنبه ۲۰ آذر امسال اعلام کردند مدیر استخر ۳۵درصد و پنج نجات غریق و سرناجی های استخر ۶۵ درصد در غرق شدن پسر نوجوان نقش داشته اند.