اخبار گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان خواهان حضور بیشتر گردشگران ویتنامی در این خطه شد

به گزارش ایرنا، فریدون اله یاری دوشنبه شب در دیدار با سفیر ویتنام و هیاتی از فعالان گردشگری این کشورافزود: ایران در چهار سال گذشته، تمام تلاش خود را برای توسعه گردشگری به کار برده و بویژه اصفهان در این پیوند بسیار موفق عمل کرده است.
وی با اشاره به اینکه بیشتر گردشگران خارجی که به اصفهان سفر می کنند از کشورهای اروپایی هستند تصریح کرد: زمینه های مشترک فراوانی از نظر تاریخی، فرهنگی و مذهبی بین ۲ کشور ایران و ویتنام وجود دارد و امروز باید زمینه توسعه گردشگری هم در این کشورها فراهم شود.
وی افزود: گفت وگوهای۲ جانبه بین بخش خصوصی گردشگری ویتنام و اصفهان نقطه عطف مهمی در تحول گردشگری این کشور با اصفهان محسوب می شود.
سفیر ویتنام در ایران نیز در این نشست با بیان اینکه تا کنون بیش از ۲۰ سفر به اصفهان داشته ام گفت: این شهر جذابیت و زیبایی های بسیار زیادی دارد.
نگوین هونگ تک«nguyen hong thach» افزود: تبادل گردشگر و تعامل بیشتر بین دو کشور از مهمترین اهداف این سفر محسوب می شود .
وی با اشاره به اهمیت برگزاری اینگونه نشست ها، گفت:ظرفیت بزرگی در زمینه گردشگری در اصفهان وجود دارد و ایران نه تنها در زمینه مناظر طبیعی بلکه در مسائل طبیعی، تاریخی بسیار غنی است.
در این دیدار همچنین رئیس کمیسیون امور حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:نگاه امروز مدیریت شهری اصفهان مبتنی بر تبدیل راهبرد توسعه شهری از طریق گردشگری است.
نصیر ملت اظهار کرد: ارتباط های فرهنگی و گردشگری بین مردم دو کشور به ارتقای سطح فرهنگی ملت ها کمک می کند.
وی گفت: اشتراک های فرهنگی ایران و ویتنام نشانگر غنای فرهنگی و تاریخی دو ملت است که می تواند به ارتباط بیشتر دو کشور کمک کند.
ملت اظهار کرد: باید اصفهان گردی و گردشگری اصفهان را به عنوان یک فرهنگ با استفاده از وجوه مشترک فرهنگی، تاریخی و مذهبی دو کشور، توسعه دهیم.
وی با بیان اینکه علاقه مندی به برقراری ارتباط با سایر ملت ها در نهاد تمام مردم اصفهان وجود دارد گفت: پل های تاریخی اصفهان نماد عینی و واقعی این نوع نگاه مردم اصفهان است.
رئیس کمیسیون امور حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:یکی از اولویت های مدیریت شهری اصفهان فعال سازی ارتباط های خواهر خواندگی اصفهان با سایر شهرهای جهان است.
وی افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان آمادگی کامل دارد که در آینده با هانوی و یا هر شهر دیگری از کشور ویتنام ارتباط خواهر خواندگی برقرار کند و ارتباط های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی خود را با آنها توسعه دهد .
هیات گردشگری کشور ویتنام متشکل از سفیر ویتنام در تهران، معاون گردشگری وزارت ورزش و جوانان ، ۱۴ نفر از مدیران آژانس های گردشگری و ۴ نفر از روزنامه نگاران (ژورنالیست های ) این کشور به مدت هفت روز در سفر به شهرهای تهران، کاشان، اصفهان، یزد و شیراز، از نزدیک با فعالان گردشگری این شهرها دیدار و گفت و گو کرده و از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری این شهرها بازدید می کنند.
کشور ویتنام با مساحت ۳۳۰ هزار و ۳۳۶ کیلومترمربع در قسمت شرقی شبه جزیره هند و چین در منطقه جنوب شرقی آسیا واقع ‌است.
در سال های اخیر، توسعه زیرساخت های صنعت گردشگری در استان اصفهان مورد توجه جدی قرار گرفت بطوریکه هم اکنون ۲۸۳ طرح گردشگری در این استان درحال اجراست.
کشورهای آلمان، عراق، فرانسه، ایتالیا، چین، لبنان، اسپانیا، آمریکا، بحرین و ترکیه بیشترین، سهم گردشگران خارجی استان اصفهان را داشته اند.
استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های ‘ وزوان’ ، ‘ مزدآباد ‘ و ‘ مون ‘ به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
ت ۷۱۵۰ / ۶۰۲۲ خبرنگار: علی نعمانی – انتشار دهنده : عمادی

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


ویتنام


اصفهان