اخبار گردشگری

نشان فرهنگی صنایع دستی و هنرهای سنتی خراسان جنوبی رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، این نشان یکشنبه شب با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی رونمایی شد.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی در حاشیه رونمایی این نشان فرهنگی بیان کرد: این نشان نقشی در اصطلاح عامیانه موسوم به کاجی که در دستبافته های استان اعم از فرش و گلیم وجود دارد، برگرفته شده است.
حسین عباس زاده با بیان اینکه نشان فرهنگی صنایع دستی نمادی از استقامت، بخشندگی کویر و مردمانش است افزود: همچنین این نشان نمادی از نگهبانی است که سرسبزی دائمی، سادگی و بی آلایشی را برای این پهنه وسیع به ارمغان آورده است.
وی با اشاره به اینکه این نشان فرهنگی توسط هنرمند خوسفی تولید شده است گفت: خراسان جنوبی توانمندی ها و ظرفیت های زیادی در زمینه صنایع دستی دارد.
دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی خراسان جنوبی که در محل دائمی نمایشگاه های بین اللملی استان گشایش یافت تا ۲۴ آذر ماه برپاست.
این نمایشگاه با شعار ‘صنایع دستی، اشتغال زا، هویت ساز، ارزآور’ با حضور هنرمندان صنایع دستی سراسر کشور و همکاری دستگاه های مختلف از ساعت ۱۷ تا ۲۲ هر روز میزبان عموم مردم است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
دریافت و انتشار: رسول محمدحسنی
۳۰۲۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


صنایع دستی


خراسان جنوبی