اخبار گردشگری

صادرات چهارمین محموله صنایع دستی از منطقه آزاد انزلی به امارات

امین افقی صبح دوشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از ظرفیت های موجود در مشاغل خانگی منطقه، ۲۴ هزار قطعه صنایع دستی تولید شده از سوی هنرمندان این منطقه به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال به کشور امارات صادر شد.
وی افزود: از سال گذشته تا کنون با حمایت واحد صنایع دستی سازمان منطقه آزاد انزلی در چهار مرحله محصولات تولیدی صنایع دستی منطقه به این کشور صادر شده است.
افقی تداوم صادرات صنایع دستی را بیانگر استقبال بازار مصرف امارات و کیفیت محصولات تولیدی هنرمندان این منطقه دانست و یادآور شد: تا کنون از منطقه آزاد انزلی افزون بر یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال صنایع دستی صادر شده که در اولین مرحله ۳۹ هزار قطعه به ارزش ۳۸۰ میلیون ریال، در مرحله دوم ۳۷ هزار قطعه محصول به ارزش ۳۵۰ میلیون ریال و برای مرحله سوم ۲۲ هزار قطعه به ارزش ۲۳۰ میلیون ریال به مقصد کشور امارات متحده عربی صادر شد.
وی خاطر نشان کرد: حصیر ، از مهمترین صنایع دستی صادر شده به کشور امارات است علاوه بر آن صنایع دستی متنوع دیگر از جمله سفره، زنبیل، کیف، کلاه، جارو و زیر قابلمه ای حصیری نیز صادر شده است.
افقی تصریح کرد: حمایت از مشاغل خانگی بومی منطقه، ایجاد ارزش افزوده در کسب و کار محلی، نگاهداشت ذخیره های فرهنگی منطقه در حوزه صنایع دستی و ایجاد اشتغال از طریق درآمد زایی ریالی و ارزی مهمترین دلایل حمایت سازمان منطقه ازاد انزلی از صادرات محصولات صنایع دستی است.
وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی حصیر بافی ، رشتی دوزی ، گلیم بافی و فرش بافی با بهره گیری از توان هنرمندان صنایع دستی منطقه آزاد انزلی در چهار سال گذشته یادآور شد: کارآموزان صنایع دستی پس از گذراندن دوره های آموزشی به صندوق کارآفرینی امید معرفی می شوند تا براساس تفاهم نامه منعقد شده منطقه آزاد انزلی با این صندوق، از تسهیلات آن استفاده کنند.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه ازاد انزلی افزود: بزرگترین پردیس صنایع دستی شمال کشور در جهت آموزش، عرضه و صادرات محصولات صنایع دستی منطقه و کشور توسط سازمان منطقه آزاد انزلی در حال احداث است که با بهره برداری از آن تحول بزرگی در تولید و صادرات صنایع دستی منطقه و استان فراهم می شود.
منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد در شمال کشور است .
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده:کبیری
۷۴۷۱ / ۲۰۰۷

انتهای پیام /*


اقتصاد


گیلان


صنایع دستی


منطقه ازاد انزلی