اخبار گردشگری

گردشگری زمستانی در استان اردبیل رونق می گیرد

کریم حاجی‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عمده قابلیت برای توسعه گردشگری زمستانی، رونق ورزش‌های زمستانی است که هرچند زیر ساخت های لازم در این زمینه فراهم نیست ولی می توان اقدام های موثری برای جذب گردشگران با برگزاری ورزش های زمستانی انجام داد.
وی اضافه کرد: برگزاری مسابقات رالی کوهستان ،اسکی و کوهنوردی در منطقه کوهستانی سبلان از جمله ورزش های زمستانی مورد نظر است که در بین جوانان و ورزشکاران طرفداران زیادی دارد.
وی سرمایه گذاری در طرح های گردشگری زمستانی را یادآور شد و گفت: بخش خصوصی می تواند طرح های مختلفی را در زمینه گردشگری زمستانی اجرا کند و دولت هم آمادگی دارد از سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه حمایت کند .
وی در باره رونق روستاهای هدف گردشگری گفت:۱۰ روستا به عنوان روستاهای هدف گردشگری و دارای بافت با ارزش روستایی در استان وجود دارند که پنج مورد آن در شهرستان خلخال واقع شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: صنعت گردشگری در دولت تدبیر وامید با هدف اشتغالزایی مورد توجه قرار گرفته و در صورت تحقق این سرمایه گذاری ها شاهد اشتغالزایی بیشتر در استان خواهیم بود.
حاجی زاده با اشاره به اجرای طرح تبدیل روستاها به اقامت های بوم‌گردی برای توسعه صنعت گردشگری افزود: ۲۹ طرح اقامت های بوم گردی در ۱۰ شهرستان استان اردبیل در دست اقدام است.
تاکنون از ۳۷ منطقه نمونه گردشگری استان اردبیل در هفت منطقه نمونه گردشگری شورابیل اردبیل ، برجلو و سقزچی نیر، خیاو تا گردولی مشگین شهر ، فندقلو نمین ، طبیعت سبز پارس سرعین و سد گیلارلو گرمی برای سرمایه گذاری کلان مجوز داده شده است.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

انتهای پیام /*


اقتصاد


گردشگری


اردبیل


زمستانی