اخبار گردشگری

خلق تصاویر زیبا از بافت تاریخی یزد توسط هنرمندان نقاش

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، ۵۰ نفر ازهنرمندان انجمن نقاشی که میهمان انجمن هنرهای تجسمی یزد بودند صحنه های زیبایی را در بافت تاریخی یزد که مملو از میهمانان داخلی وخارجی بود آفریدند.
این هنرمندان همچنین با حضور در کویر زیبای یزد آثار دیگری از این طبیعت بکر ارائه کردند.
آثار هنرمندان نقاشی از امروز (شنبه) در گنجینه فرهنگ و هنر یزد واقع در میدان تاریخی خان در معرض دیده علاقه مندان قرار گرفته است.
این نمایشگاه تا پایان هفته جاری، صبح و عصر میزبان علاقه مندان است.
این برنامه های هنری با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و انجمن هنرهای تجسمی یزد برگزار شد.
کمیته میراث جهانی یونسکو ۱۸ تیر ماه در چهل و یکمین نشست خود درکراکوف لهستان، با اجماع، شهر تاریخی یزد را در فهرست میراث جهانی خود ثبت کرد.
با توجه به غنای استان یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون پنج اثر در فهرست جهانی به ثبت رسید که پیش از این باغ های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات های زارچ و حسن آباد ثبت جهانی شد.
استان یزد ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی و ۶هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی دارد که از این تعداد تاکنون، یکهزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی رسیده است.
یزد در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به گونه ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.
در ۶ ماهه نخست سال ۹۶، ۵۱ هزار و ۸۲۰ گردشگر خارجی به استان یزد سفر کردند که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.
پارسال، ۱۱۳ هزار و ۵۰۰ گردشگر خارجی یزد را به عنوان مقصد سفر خود به ایران انتخاب کردند که از این تعداد، ۴۷ هزار و ۱۷ نفر مربوط به ۶ ماهه نخست سال ۹۵ است.
گذشته از سفر گردشگران خارجی، صدها هزار گردشگر داخلی سال گذشته و ۶ماهه نخست سال ۹۶ از بناهای تاریخی، فرهنگی و چشم اندازهای طبیعی ، عرصه های بیابانی و کویری استان دیدن کردند.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.
۷۵۳۲ / ۶۱۹۷ تنظیم کننده: سعید صادقی مقدم** انتشار: محمدحسین فلاح
irnayazdd@

انتهای پیام /*


فرهنگی


نقاشی


بافت تاریخی


نمایشگاه