اخبار گردشگری

بازارچه دائمی صنایع دستی در سلطانیه و طارم احداث می شود

الناز خدایی فرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موافقت احداث بازارچه های دائمی صنایع دستی در طارم و سلطانیه در سفر شهریور امسال رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استان زنجان اخذ شد.
وی ادامه داد: تامین هزینه های ساخت این بازارچه ها مشروط به تخصیص اعتبارات مورد نیاز است و در صورت تحقق اعتبارات پیش بینی شده، این طرح ها تا پایان سال آینده اجرا و به مرحله بهره برداری می رسد.
خدایی فرد از تکمیل احداث ناحیه کارگاهی صنایع دستی شماره یک شهر زنجان موسوم به ‘ظریفان’ نیز تا پایان سال آینده خبر داد و گفت: در این مجموعه که عملیات اجرایی آن در حال انجام است، ۱۰۳ غرفه عرضه محصولات صنایع دستی به انضمام کارگاه های تولید، ساخته می شود.
ناحیه کارگاهی صنایع دستی شماره یک موسوم به ‘ظریفان’ در محدوه عوارضی زنجان – قزوین واقع است.
سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگردی استان زنجان گفت: ناحیه کارگاهی صنایع دستی شماره ۲ موسوم به’ نیکان’ در محدوده عوارضی زنجان – تبریز نیز به منظور استقرار واحدهای تولید و عرضه صنایع دستی در دست طراحی است و پس از احداث در اختیار فعالان صنایع دستی قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه احداث ناحیه های کارگاهی صنایع دستی ‘ظریفان’ و ‘نیکان’ در زنجان با مشارکت شرکت شهرک های صنعتی استان انجام می شود، اظهار کرد: هنرمندان صنایع دستی بر اساس برخی اولویت ها، از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای استقرار در این ناحیه ها معرفی می شوند.
خدایی فر افزود: از آنجا که هزینه احداث غرفه ها در ناحیه های کارگاهی بر عهده متقاضیان فعال در حوزه صنایع است، ارائه برخی حمایت های فنی و اعتباری برای هنرمندان در این زمینه پیش بینی شده است.
به گزارش ایرنا، در زمان حاضر بالغ بر ۴۵ هزار نفر در استان زنجان در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند که تا کنون فعالیت حدود ۹هزار و ۶۰۰ نفر از آنان ثبت و شناسنامه دار شده است.
گفتنی است بیشترین بخش تولید صنایع دستی استان زنجان در حوزه صنایع فلزی همچون مسگری و چاقو سازی است.
چاروق دوزی، گلیم بافی و ملیله کاری نیز از دیگر رشته ها و فعالیت های عمده در حوزه صنایع دستی در استان زنجان است.
۷۳۱۲/۶۰۸۵
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


بازارچه


دائمی