اخبار گردشگری

ظرفیت های تاریخی و طبیعی سرعین ناشناخته مانده است

جهانگیر شهبازی روز پنجشنبه در جمع دهیاران و بسیجیان شهرستان سرعین گفت: ضروری است ظرفیت های متعدد گردشگری سرعین به منظور توسعه این شهرستان مطالعه شود.
او اظهار کرد: با وجود اینکه سرعین به عنوان شهر آب های گرم معدنی شناخته می شود، اما ظرفیت های متعدد گردشگری تاریخی و طبیعی داشته که در شناسایی آن انتظار می رود دهیاران و بخشداران مشارکت داشته باشند.
او خواستار صیانت از مواریث فرهنگی و تاریخی این شهرستان شد و افزود: از دهیاران و بسیجیان شهرستان برای حفاظت از مواریث فرهنگی و تاریخی کمک گرفته می شود.
وی به انجام بازدیدهای مکرر از آثار تاریخی شهرستان اشاره و تشریح کرد: بازدید ها و گشت های منظم از آثار تاریخی با همکاری عوامل انتظامی شهرستان در حال برگزاری است.
شهبازی افزود: بر اساس هماهنگی های انجام شده با بخشداران و فرماندهی ناحیه بسیج شهرستان سرعین از ظرفیت های دهیاران و پایگاه های بسیج شهرستان بویژه روستاهای شهرستان در زمینه حفظ و مراقبت از آثار تاریخی و فرهنگی نهایت استفاده را خواهیم برد.
او به ضرورت شناخت هنرمندان صنایع دستی و حمایت از آن ها نیز تاکید کرد و بیان داشت: در این راستا نیز انتظار می رود دهیاران و بخشداران یاریگر ما باشند.
شهرستان سرعین با دهها دهنه آبگرم معدنی و پیست اسکی آلوارس از مناطق گردشگر پذیر کشور در ۲۷ کیلومتری غرب اردبیل قرار دارد.
آلوارس به لحاظ داشتن ذخایر برف در طول دست کم شش ماه از سال رتبه نخست کشور را دارد و این منطقه به همراه امکانات تفریحی و ورزشی که در آن ایجاد شده نقش بسزایی در توسعه ورزش های زمستانی، جذب گردشگران خارجی ، ایجاد اشتغال و پرکردن اوقات فراغت جوانان و تکمیل موقعیت ویژه گردشگری در شهر سرعین دارد.
معبد اناهیتا و غارهای تاریخی از جمله جاذبه های تاریخی این شهرستان می باشد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


سرعین


ظرفیت