اخبار گردشگری

رئیس جمهوری تاتارستان خواستار توسعه همکاری های گردشگری با ایران شد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، رستم مینیخانوف در این دیدار که با حضور علی بمان اقبالی زارچ سرکنسول ایران در قازان مرکز جمهوری تاتارستان صورت گرفت، با یعقوب قاسمی مدیرعامل شرکت گردشگری ‘ایران مرکز’، در باره موضوعات مربوط به همکاری های گردشگری با کشورمان، گفت وگو کرد.
سرکنسولگری ایران در قازان در گزارشی در باره این دیدار اعلام کرد: این دیدار با هماهنگی کمیته دولتی توسعه گردشگری جمهوری تاتارستان با موضوع توسعه همکاری های گردشگری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاتارستان در راستای روابط ایران و روسیه صورت پذیرفت.
مینیخانوف رئیس جمهوری تاتارستان در این دیدار ضمن معرفی امکانات گردشگری تاتارستان خاطرنشان کرد در سال های اخیر شمار گردشگران خارجی در این جمهوری تا ۲۰۰ هزار نفر افزایش یافته است و مقام های این جمهوری علاقمند به رشد تعداد گردشگران ایرانی در سال های آینده هستند.
در این دیدار رئیس کمیته گردشگری جمهوری تاتارستان، مدیرعامل فرودگاه بین المللی قازان، معاون وزیر حمل و نقل این جمهوری و نماینده شرکت تات نفت در امور سوخت هواپیماها، نیز حضور داشتند.
مینیخانوف از مقامات این جمهوری خواست تا موضوع همکاری گردشگری با ایران را با جدیت پیگیری کرده و تسهیلات لازم برای اجرایی شدن این هدف، در اختیار شرکت های ایرانی قرار گیرد.
قاسمی مدیرعامل شرکت ایران مرکز که از شرکت های بزرگ ایرانی در حوزه گردشگری است، نیز در سخنان خود، سه دهه فعالیت این شرکت را تشریح کرد و افزود: طبق توافقاتی که با کمیته گردشگری تاتارستان صورت گرفته، قرار است گروهی از نمایندگان شرکت های گردشگری بزرگ این جمهوری طی یک ماه آینده برای آشنایی با فرصت ها و ظرفیت های گردشگری ایران، سفری به این کشور داشته باشند که همه هماهنگی ها در این باره توسط شرکت ایران مرکز انجام شده است.
وی همچنین گفت: با توجه به شرایط خوب و علائق مشترک در تاتارستان، امکان راه اندازی پروازهای منظم مستقیم بین ایران و این جمهوری وجود دارد.
وی پیشنهاد داد: پرواز مستقیم بین قازان و تهران و کیش برقرار شود و قازان به یکی دیگر از مقاصد گردشگری هموطنان ایرانی تبدیل گردد.
علی بمان اقبالی زارچ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در قازان نیز در این دیدار گفت: با توجه به روابط رو به گسترش جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه و تمایل مقامات دو کشور به توسعه روز افزون روابط و همکاری ها در زمینه های مختلف، هم اکنون فرصت بسیار مناسبی برای گسترش این روابط با مناطق روسیه بویژه جمهوری تاتارستان ایجاد شده است.
وی افزود: تا کنون این همکاری ها رشد بسیار خوبی در زمینه های علمی، فرهنگی و آموزشی داشته است و از شواهد آن می توان به رشد چهار برابری تعداد دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه های تاتارستان، برگزاری مراسم گوناگون و نمایشگاه های مختلف فرهنگی و هنری و نیز نمایشگاه اختصاصی محصولات و کالاهای جمهوری اسلامی ایران با محوریت استان خراسان رضوی در اواخر آذرماه جاری در قازان اشاره کرد.
سرکنسول ایران در قازان گفت: با توجه به همه این فرصت ها و امکانات و همچنین شرایط مناسب روابط بین دو کشور، هم اینک زمان توسعه روابط و همکاری ها در حوزه گردشگری فرارسیده است.
تاتارستان با ۶۸ هزار کیلومتر مربع وسعت و سه میلیون و ۸۷۶ هزار نفر جمعیت در منطقه ولگای روسیه به پایتختی شهر قازان، از جمهوری های توسعه یافته این کشور به شمار می رود.
اروپام**۳۹۱**۱۴۸۶**انتشار دهنده: محسن شریفی**

برای دریافت تازه ترین خبرهای بین المللی از ایران و جهان با استفاده از لینک زیر وارد کانال تلگرام ما شوید.
https://t.me/joinchat/AAAAAEAtzWzGcxcKfBowNw

انتهای پیام /*


فرهنگی


ایران مرکز


تاتارستان


روسیه