اخبار گردشگری, گردشگری و توریسم

سرپرست میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان معرفی شد

محمدرضا سندگل اظهار سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: واعظی مقدم پیش از این به عنوان معاون توسعه مدیریت در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان مشغول به کار بود.
وی ادامه داد: وی دارای مدرک فوق لیسانس حقوق بین ‌الملل است.
وی تصریح کرد: کامبیز مشتاق گوهری، مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان طی حکمی از سوی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، به عنوان مدیرکل دفتر طرح‌ ریزی شهری و طرح‌های توسعه و عمران این وزارتخانه منصوب شد.
استان سیستان و بلوچستان با ۱۹ شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب سوران، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار و داشتن صدها اثر باستانی، تاریخی، فرهنگی و مکان های تفریحی و دیدنی، سواحل زیبا، بازارهای متعدد با کالاهای داخلی و خارجی، منطقه آزاد و کوه سرافراز تفتان و از همه مهمتر مردمی مهربان و میهمان نواز میزبان مسافران و گردشگران در تمامی فصول سال است.
وجود مرزهای طولانی زمینی و دریایی و سدها و رودخانه های متعدد، باغ های میوه های گرمسیری و صنایع دستی منحصر به فرد از دیگر توانمندی ها و جاذبه های پهناورترین استان کشور است.
سفر به سیستان و بلوچستان از طریق هوایی، دریایی و سه مسیر زمینی خراسان- زاهدان – زابل، کرمان – زاهدان، کرمان – ایرانشهر و جاسک -کنارک – چابهار امکان پذیر است.
سیستان و بلوچستان با گستره ۱۸۷ هزار کیلومترمربع و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت، پهناورترین استان کشور به شمار می رود.
۷۳۱۶**۳۲۱۳ خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


معارفه


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی