اخبار گردشگری

مجارستانی ها به بازدید از ایران علاقه دارند

وزیر اقتصاد مجارستان از برنامه ریزی برای تولید مشترک اتوبوس های برقی در ایران خبر داد و گفت: با توجه به فرصت همکاری در زمینه جهانگردی، این تمایل وجود دارد که گردشگران مجارستانی بیشتری از ایران بازدید کنند.

«میهایلی وارگا»* روز (دوشنبه) پس از دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: در نشست امروز درباره فرصت های مشارکت در بخش های پتروشیمی، داروسازی و معدنی مذاکره شد.

در روزهای گذشته نیز توافقنامه هایی در زمینه های ترابری، تجهیزات پزشکی و داروسازی به امضا رسید.

وزیر اقتصاد مجارستان به علاقه ۲ کشور برای تقویت سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: در اتاق بازرگانی ایران مذاکراتی در این باره انجام شده و توافقنامه هایی نیز به امضا رسیده است.

به گفته وی، قرار است. توافقنامه ای نیز با وزارت اموراقتصادی و دارایی برای حمایت از حقوق سرمایه گذاری امضا شود.

وی تاکید کرد فرصت های فراوانی برای گسترش همکاری ها میان دو کشور وجود دارد و اضافه کرد: در نظر داریم برای مشارکت در تولید اتوبوس های برقی همکاری داشته باشیم که درباره آن نیز مذاکراتی انجام شد.

وارگا ادامه داد: برای ما اهمیت فراوانی دارد که اتوبوس های ایکاروس دوباره در ایران تردد داشته باشند.

مجارستان کشوری در اروپای مرکزی بوده که پایتخت آن بوداپست است. این کشور حدود ۹ میلیون و ۸۸۰ هزار نفر جمعیت دارد. پرجمعیت ترین شهر این کشور بوداپست با یک میلیون ۷۴۰ هزار نفر جمعیت است.

وزیر اقتصاد مجارستان، یکشنبه با وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد. نمایندگان بخش خصوصی ۲ کشور نیز عصر یکشنبه در حضور وزیر اقتصاد مجارستان، چهار قرارداد همکاری اقتصادی امضا کردند.

دیدار با معاون رییس جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برنامه های امروز هیات مجارستان بود.

جمهوری اسلامی ایران در پنج ماهه امسال به میزان یک میلیون و ۳۱۹ هزار و ۲۶۱ دلار به مجارستان صادرات داشت و در همین مدت از این کشور هشت میلیون و ۶۵۷ هزار و ۹۳۴ دلار کالا وارد کرد.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.