اخبار گردشگری

آیین رونمایی از ثبت ملی سه اثر تاریخی و فرهنگی رامیان برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد صادقلو فرماندار شهرستان رامیان در این مراسم اظهارداشت: استان گلستان به عنوان رنگین کمان اقوام مختلف، در کل کشور نمونه مصوری از وحدت و یکدلی را به نمایش گذاشته است.
جواد صادقلو افزود: این مهم در در نگاه مقام معظم رهبری نیز نمود داشت و در دیدار مربوط به اجلاسیه ۴۰۰۰ شهید استان گلستان، وحدت اقوام و مذاهب منطقه را یک نمونه ملی و جهانی اعلام کردند.
فرماندار رامیان در ادامه افزود: ثبت ملی منطقه تاریخی قلعه ماران، فن و مهارت ساخت دو تار قزلباش و مراسم زیبای حنابندان قوم قزلباش از مجموعه کارهای مثبتی بوده که توسط اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی به درستی به آن پرداخته شده است.
صادقلو افزود: شهرستان رامیان از میراث ملموس و ناملموس بسیاری بهره مند است و حتی در آثار طبیعی نیز توانسته ایم آبشار شیرآباد شهر خان ببین را به ثبت برسانیم و در تلاشیم جشنواره توت فرنگی شفیع آباد را هم در زمره آثار ملی بگنجانیم.
نماینده مردم آزادشهر و رامیان نیز در این مراسم بیان داشت: ثبت سه اثر ملی در رامیان بطور حتم به افتخارات مردم این خطه خواهد افزود و باعث می شود با تمام زرق و برق های دنیای معاصر، گذشته بی آلایش اقوام ما فراموش نشود.
علیرضا ابراهیمی گفت: همه اقوام ایرانی از ویژگی های فرهنگی و سنن مختلفی بهره می برند و قطعا آیین خاص و تاریخ مصور آن خطه در حفظ این برجستگی ها موثر خواهد بود.
نماینده مردم آزادشهر و رامیان در ادامه بیان داشت: شهرستان رامیان از ۱۰۲ اثر ملموس و ناملموس بهره می برد که ۵۰ اثر تاکنون به ثبت ملی رسیده است و در کنار مسئولان دیگر تلاش خواهیم کرد مابقی این آثار نیز با ثبت ملی شدن به جایگاه واقعی خود برسند تا فرهنگ غنی این منطقه همیشه در یادها بماند.
شهرستان رامیان در شرق استان گلستان و اقع است و بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است.
۹۴۳۳/۱۸۶۰
خبرنگار: علی اصغر قزل سفلو ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


ثبت آثار ملی


شهرستان رامیان