اخبار گردشگری

برخورد با ۶ تور غیرمجاز گردشگری در دزفول

حجت اله آریایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دزفول در ایام گرم سال هفتگی میزبان ۵۰ تا ۶۰ هزار گردشگر است افزود: فعالیت تورهای گردشگری تا حدی رصد می شود ولی امکان برخورد با همه تورهای غیرمجاز نیست.
وی افزود:با سه آژانس مسافرتی در دزفول نیز که تخلفاتی چون برگزاری تور بدون اطلاع اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، برگزاری تور با تعداد افراد زیاد و یا اینکه کارشناسی لازم را انجام نداده بودند برخورد شد ولی تخلف این آژانس ها به حدی نبود که به استان یا اماکن معرفی شوند.
رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری دزفول در خصوص مرمت پل باستانی دزفول نیز افزود:در اعتبار سالانه مرمت پل باستانی در نظر گرفته شده است ضمن اینکه مرمت جان پناه پل درحال انجام است و کار مرمت با تامین اعتبار ادامه می یابد.
وی اظهار کرد:مرمت پل باستانی بصورت کارشناسی و توسط کارشناسان استانی و شهرستانی انجام می شود.
در سه ماهه نخست امسال با هماهنگی اداره اماکن نیروی انتظامی از برگزاری ۲۰ تور گردشگری فاقد مجوزهای قانونی در شهرستان دزفول جلوگیری شد.
عوامل برگزاری تورهای گردشگری مذکور فاقد پروانه فعالیت بوده و از فعالیت آنها تا کسب مجوزهای قانونی جلوگیری شد.
این تورهای گردشگری برای سفرهای خارج از کشور و داخلی برنامه ریزی شده بود که قبل از برگزاری با هماهنگی اداره اماکن نیروی انتظامی از برگزاری آنها جلوگیری شد.
۱۱دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجور های قانونی لازم در شهرستان دزفول فعالیت دارند.
علاوه بر شهر باستانی جندی شاپور ، ۲۲۰ هکتار بافت قدیم،پل ساسانی ، آسیابهای آبی ، رودخانه دز و چشم اندازهای زیبای آن ، پارک های ساحلی و مناطق کوهستانی ، دزفول با وجود بقعه ها و اماکن زیارتی متعدد از ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری مذهبی برخوردار است.
۷۲۷۸/۶۰۶۸
خبرنگار:رقیه کردی – انتشار:محمدعلی فریدپناه

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


تور


دزفول