اخبار گردشگری

‘رونق گردشگری غذا’ ظرفیت ناشناخته گردشگری در اسلام آباد پاکستان

به گزارش ایرنا گردشگرانی که به کشورهای مختلف سفر می کنند در کنار دیدار از جاذبه های طبیعی و تاریخی آن کشور، دوست دارند از غذاهای سنتی کشوره مقصد نیز بچشند تا بعدها از این تجربیات به عنوان تجربه موفق و خاطرات خوب سفر خود یاد کنند.
گردشگران ورودی به هر کشور از این قاعده پیروی کرده و دوست دارند هنگام سفر، از تنوع غذایی برخوردار باشند و یکی از جاذبه های سفر برای گردشگران، آشنایی با غذاهای مختلف کشورهای مقصد و چشیدن طعم غذاهای آن کشور است.
کشورهای پیشرو در توسعه گردشگری از Culinary Tourism یا Food Tourism به عنوان یک بخش درآمدزا و مستقل این صنعت بهره می برند تا از این طریق به توسعه گردشگری کشور کمک کنند، فرهنگ کشور خود را تبلیغ کرده و از سویی درآمدهای کلانی نیز کسب کنند.
بر اساس آمارها و نتایج نظرسنجی های رسمی، بیش از ۸۸ درصد گردشگران در جهان، آشنایی با سبک های مختلف آشپزی و خوردن غذاهای سنتی کشورهای مختلف را از مهم ترین فاکتورهای سفر می دانند.
سازمان گردشگری جهانی وابسته به سازمان ملل هم پیش از این اعلام کرده بود، ۳۰ درصد درآمد کل گردشگری جهان وابسته به صنایع غذایی است.
امروزه غذاهای سنتی و محلی که دارای ارزش تاریخی، فرهنگی،غذایی و درمانی هستند نقش مهمی در حوزه گردشگری ایفا می کند و می توان از آن به عنوان ظرفیتی مهم در تنوع بخشی به جاذبه های گردشگری بهره گرفت.
غذا از معیارهای مهم سفر و از اصلی‌ ترین مولفه‌های گردشگری محسوب می شود و در سال‌های اخیر به اهمیت ارتباط میان غذا و جذب گردشگر توجه ویژه ای شده تا جایی که مفهوم جدیدی در حوزه گردشگری با عنوان ‘گردشگری غذا’ تعریف شده است.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا در راستای معرفی فرهنگ کشورهای جهان، بازارچه صنایع دستی، لباس های محلی، سوغات و غذای سنتی کشورهای جهان با حضور جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد پایتخت پاکستان گشایش یافت.
در این جشنواره که به همت زنان سفارتخانه های مستقر در اسلام آباد پایتخت پاکستان برگزار شد، کشورهایی نظیر ‘قزقیزستان، پاکستان، لبنان، فلسطین، روسیه، ایران، فیلیپین، عربستان سعودی، تایلند، ترکیه، یمن، آذربایجان، تونس، هندوستان، نپال، ازبکستان، اندونزی، رومانی، مالزی، بنگلادش، چین و مصر’ در اسلام آباد پایتخت پاکستان حضور یافتند.
کشورهای شرکت کننده در این جشنواره سالانه یکروزه تلاش کردند که با تبلیغ غذاهای سنتی، سوغات، صنایع دستی و لباس های محلی خود، بازدیدکنندکان دیگر کشورها و بازدیدکنندگان داخلی پاکستان را به کشور خود جذب کنند.
غرفه جمهوری اسلامی ایران در این جشنواره نیز با ارائه غذاهای ایرانی نظیر چلوکباب و چلومرغ، شله زرد، حلوا و عرضه سوغات ایران نظیر پسته ایرانی، نقل ایرانی و زعفران فرهنگ ایرانی را به بازدیدکنندگان ارائه کرد.
همچنین اماکن تفریحی و گردشگری ایران نیز از سوی غرفه جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان معرفی شد.
اجرای موسیقی محلی برخی کشورها نظیر پاکستان، هندوستان و رقص محلی برخی کشورها از برنامه های جانبی این جشنواره بود.
بازدید کنندگان در پایان این جشنواره از نحوه ارائه خدمت و ابتکار غرفه روسیه در این نمایشگاه و جشنواره بیش از دیگر غرفه ها اعلام رضایت کردند.
آساق**۶۱۲۵**سیدبهادر حسینی**انتشاردهنده: ۱۵۷۷**حسن حسین زاده

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری غذا


بازارچه غذا


اسلام آباد پاکستان