اخبار گردشگری

حضور سفارت ایران در بازار بین المللی خیریه صوفیه

به گزارش دوشنبه شب ایرنا، این جشنواره همه ساله در آستانه سال نو میلادی با مشارکت نمایندگان سیاسی و فرهنگی کشورهای مختلف خارجی مقیم و موسسات بین المللی بلغارستان به مدت یک روز از سوی کلوپ بین المللی زنان صوفیه و با حمایت بازار خیریه و نمایشگاه بین المللی صوفیه در محل دائمی این نمایشگاه برگزار می شود و در آن محصولات فرهنگی، سنتی، سوغات و همچنین غذاها و دسرهای ملی، برنامه های متنوع موسیقی و هنرهای سنتی کشورهای مختلف با هدف کمک به نیازمندان، بی سرپرستان، درماندگان و معلولان ارائه می گردد.
رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان نیز با همکاری بانوان ایرانی مقیم و چند شرکت و موسسه تجاری ایرانی در صوفیه با به نمایش گذاشتن غذاها و دسرهای متنوع سنتی ایرانی، صنایع دستی، کتب تاریخی، ادبی و گردشگری در این نمایشگاه حضور یافت.
در این بازار، کشورهای مختلف اجناس متنوع از جمله صنایع دستی، لباس، غذا، شیرینی، کالاهای فرهنگی و محصولات دیگر خود را به مردم عرضه می کنند و به نوعی فرهنگ، سنن و آداب و رسوم خود را به نمایش می گذارند.
همچنین در این بازار، اجراهای بسیار متنوع موسیقی، رقص سنتی، نمایش ورزش های رزمی و دیگر برنامه های شاد و جذاب از کشورهای مختلف برای جلب توجه و مشارکت بیشتر بازدیدکنندگان در طول مدت نمایشگاه و در محلی مخصوص که در داخل سالن نمایشگاه به همین منظور تعبیه شده است، به روی صحنه می رود و درآمد حاصل از این بازار برای کمک به اقشار نیازمند در بلغارستان اختصاص داده می شود.
در نمایشگاه و بازارچه بین المللی خیریه امسال، غرفه ایران مورد توجه و بازدید سفرا و دیپلمات های کشورهای مختلف و مردم و شخصیت های بلغارستان قرار گرفت و حمیدرضا آزادی رایزن فرهنگی به همراه همکاران رایزنی فرهنگی از مهمانان با غذاهای سنتی ایرانی پذیرائی کردند.
در غرفه ایران، غذاها و دسرهای ایرانی همچون شله زرد، حلوا، کباب، جوجه کباب، آش، کشک بادمجان، چند نمونه شیرینی سنتی، چای زعفرانی و دمنوش گل گاوزبان، صنایع دستی میناکاری بر روی مس و سفال، پوسترهای مینیاتور ایرانی، عکس هایی از ایران، کتاب های ترجمه شده به زبان بلغاری به علاقمندان عرضه شد و در نهایت درآمد آن به امور خیریه اختصاص یافت.
حمیدرضا آزادی رایزن فرهنگی کشورمان درخصوص مشارکت رایزنی فرهنگی در این جشنواره اعلام کرد: برگزاری این جشنواره و چنین اقدام بشردوستانه ای از سوی نمایندگی های سیاسی و فرهنگی کشورهای مختلف ضمن کمک به نیازمندان، فرصت مناسبی است تا هر کشوری فرهنگ و آداب و رسوم و محصولات خود را به دیگران معرفی کند و رقابت در این زمینه با تبلیغات متنوع و ارائه محصولات مختلف کاملا محسوس است.
کاردار و دیپلمات های سفارت جمهوری اسلامی ایران و برخی از ایرانیان مقیم بلغارستان نیز به همراه خانواده هایشان ساعاتی را به عنوان میزبان در غرفه کشورمان حضور بهم رساندند.
شبد**۱۹۵۳** ۱۳۷۹**
تنظیم کننده: مرتضی شحنه** انتشار دهنده: هادی افتخاری

انتهای پیام /*


سیاسی


سفارت ایران بلغارستان


بازار خیریه صوفیه


حمیدرضا آزادی