اخبار گردشگری

مجموعه سعدآباد در روز میلاد پیامبر (ص) پذیرای بازدیدکنندگان است

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، کاخ موزه های این مجموعه فرهنگی تاریخی در روز ۱۵ آذرماه طبق روال هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷ پذیرای بازدیدکنندگان و گردشگران داخلی و خارجی است.

**بازگشایی طبقه همکف موزه پوشاک سلطنتی سعدآباد از فردا
بنا به همین گزارش، از روز سه شنبه ۱۴ آذرماه امسال با پایان یافتن عملیات مرمت موزه پوشاک سلطنتی پس از سه ماه، طبقه همکف این موزه نیز با چیدمانی نو، برای عموم بازگشایی می شود.
گالری های این طبقه اختصاص به معرفی سیر تحول پوشاک ایران در دوران قاجار همراه با تصاویر و همچنین نمایش پوشاک اقوام مختلف ایرانی داشته و روایت و چیدمان آن به گونه ای است که بازدید کننده علاوه بر آشنایی با پوشاک خاص اشرافی و درباری ایران با لباس کاربردی مرد عامه نیز آشنا می شود.
گالری اول این طبقه شامل نمایش و معرفی پوشاک از دوره آقامحمدخان تا ناصرالدین شاه قاجار (۱۱۷۴تا ۱۲۲۷ شمسی) و گالری دوم و سوم شامل دوره های دوم و سوم تحول پوشاک در دوره قاجار از اواسط پادشاهی ناصرالدین شاه تا پایان سلطنت وی (۱۲۵۱ تا ۱۲۷۵ شمسی) است.
گالری چهارم به نمایش پوشاک محلی و لباس اقوام مختلف ایران زمین از جمله اقوام کرد، ترک، لر، گیلک، مازنی و ترکمن اختصاص دارد و نیز نمونه های سوزن دوزی های فاخر ایرانی در این گالری توجه علاقه مندان به صنایع دستی و هنرهای سنتی ایرانی را به خود جلب می کند.
به گزارش ایرنا ساختمان موزۀ پوشاک سلطنتی مجموعه سعدآباد، کاخ تابستانی شمس پهلوی، خواهر پهلوی دوم بوده که در سال ۱۳۱۸ – ۱۳۱۴ با مساحتی در حدود ۲۶۰۰ متر مربع شامل دو طبقه و یک زیر زمین در شمال مجموعۀ فرهنگی تاریخی سعد آباد با یک معماری تلفیقی ایرانی و اروپایی ساخته شده است.
مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد با ۱۷ موزه و کاخ موزه و ۱۱۰ هکتار فضای منحصر به فرد باغ موزه، به عنوان بزرگترین مجموعه فرهنگی تاریخی پایتخت در تمام روزهای سال (به جز تعطیلات سوگواری) پذیرای گردشگران است.
فراهنگ**۳۰۷۹**۱۰۵۵
دریافت: علی اسدی** انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*


فرهنگی


سعدآباد


میراث فرهنگی


میلاد پیامبر