اخبار گردشگری

وزیر اقتصاد مجارستان: گردشگران ما به بازدید از ایران علاقه مندند

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «میهایلی وارگا»* امروز (دوشنبه) پس از دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: در نشست امروز درباره فرصت های مشارکت در بخش های پتروشیمی، داروسازی و معدنی مذاکره شد.
وی افزود: در روزهای گذشته نیز توافقنامه هایی در زمینه های ترابری، تجهیزات پزشکی و داروسازی به امضا رسید.
وزیر اقتصاد مجارستان به علاقه ۲ کشور برای تقویت سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: در اتاق بازرگانی ایران مذاکراتی در این باره انجام شده و توافقنامه هایی نیز به امضا رسیده است.
به گفته وی، قرار است امروز توافقنامه ای نیز با وزارت اموراقتصادی و دارایی برای حمایت از حقوق سرمایه گذاری امضا شود.
وی تاکید کرد فرصت های فراوانی برای گسترش همکاری ها میان دو کشور وجود دارد و اضافه کرد: در نظر داریم برای مشارکت در تولید اتوبوس های برقی همکاری داشته باشیم که درباره آن نیز مذاکراتی انجام شد.
وارگا ادامه داد: برای ما اهمیت فراوانی دارد که اتوبوس های ایکاروس دوباره در ایران تردد داشته باشند.
به گزارش ایرنا، مجارستان کشوری در اروپای مرکزی بوده که پایتخت آن بوداپست است. این کشور حدود ۹ میلیون و ۸۸۰ هزار نفر جمعیت دارد. پرجمعیت‌ترین شهر این کشور بوداپست با یک میلیون ۷۴۰ هزار نفر جمعیت است.
وزیر اقتصاد مجارستان، یکشنبه با وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد. نمایندگان بخش خصوصی ۲ کشور نیز عصر یکشنبه در حضور وزیر اقتصاد مجارستان، چهار قرارداد همکاری اقتصادی امضا کردند.
دیدار با معاون رییس جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برنامه های امروز هیات مجارستان بود.
جمهوری اسلامی ایران در پنج ماهه امسال به میزان یک میلیون و ۳۱۹ هزار و ۲۶۱ دلار به مجارستان صادرات داشت و در همین مدت از این کشور هشت میلیون و ۶۵۷ هزار و ۹۳۴ دلار کالا وارد کرد.
……………..
Mihaly Varga

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*۲۰۲۲*۱۹۶۱*
تنظیم: میثم طاهری *انتشار: مریم مسعود

انتهای پیام /*


اقتصاد


مجارستان


اتوبوس برقی


گردشگری