اخبار گردشگری

تذکر عضو شورای شهر تهران نسبت به وضعیت باغ های تاریخی پایتخت

به گزارش ایرنا، زهرا صدراعظم نوری روز یکشنبه در بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران افزود: باغ های شهر تهران زیر ساخت های ارزشمند شهر هستند که باید به نحو شایسته در اختیار مردم قرار گیرند.
وی اظهار کرد: نکته قابل تامل دراین میان، وضعیت نامناسب باغ هایی است که در اختیار نهاد ها و دستگاهها قرار دارند.
صدر اعظم نوری با بیان اینکه به عنوان نمونه می توان به سرمایه باغ موزه نیاوران، سعد آباد و گلستان اشاره کرد، گفت: درختان این مجموعه ها، خاص و نادر هستند که در اثر عدم حفاظت لازم در معرض نابودی است.
وی با اشاره به قانون حفظ فضای سبز در شهرها، تصریح کرد: کاشت و آبیاری درختان بر عهده شهرداری است و نگهداری درختان باغات برعهده مالک است و در صورت قصور شهرداری باید به مالک مساعدت کند.
وی گفت: بر اساس این قانون از معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می خواهیم که به موضوع صیانت و حفاظت از درختان مجموعه های مورد تصدی از کمک شهرداری ها بهره مند شوند.
وی افزود: همچنین از فضای سبز شهرداری تهران می خواهیم برای حفظ این فضاها همکاری کنند.

*مسجد جامعی: شهرداری تهران گزارشی از اقدامات دستگاهها برای آمادگی در برابر زلزله ارائه کند
احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه در سال ۸۹ سند آمادگی در برابر زلزله در شورای شهر تصویب شد، گفت: آخرین اسناد در حوزه مقابله با زلزله مربوط به پیش بینی اقدامات لازم برای کاهش خسارت زلزله در پایتخت است.
وی افزود: براساس برآوردهای انجام شده، به دهها تخت بیمارستانی، مقدار زیادی دارو و تجهیزات در صورت بحران در تهران نیاز است که مسئولیت آن با وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی است.
وی افزود: همچنین امداد و نجات هزاران زیر آوار مانده، بر عهده هلال احمر گذاشته شده است.
مسجد جامعی با بیان اینکه سندهای بسیاری در خصوص احتمال زلزله تهران و ضرورت آمادگی در برابر آن در مدیریت شهری و برخی نهادهای دیگر تهیه شده است، گفت: این تذکر به شهردار تهران وارد است که گزارش مستند از اقدامات احتمالی دستگاههای زیربط را تهیه و به شورا ارائه کند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی – انتشار: محسن فتاحی
تهران/۷۲۴۴/۱۶۲۵

انتهای پیام /*


اجتماعی


زهراصدراعظم نوری


عضوشورای شهر


وضعیت باغات ودرختان


تهران