اخبار گردشگری

مونسان: دولت توجه ویژه ای به صنایع دستی و گردشگری کشور دارد

به گزارش ایرنا علی اصغر مونسان روز یکشنبه در دیدار با اقشار مختلف مردم نیکشهر در جنوب سیستان وبلوچستان اظهار داشت: کشورهایی با تاریخ و میراث‌ فرهنگی کمتر توانسته ‌اند با توسعه پروژه‌های مختلف در حوزه گردشگری درآمد زیادی را به‌ این واسطه کسب کنند.
وی با بیان اینکه این صنعت مهم شاید در کشور تا کنون مغفول مانده بود ابراز امیدواری کرد با مواهب طبیعی، تمدن گرانبها و سایر ظرفیت‌های منحصر به فرد، گردشگری نقش خود را در اقتصاد کشور ایفا کند.
وی افزود: از هر ۱۱ شغل یک شغل به گردشگری اختصاص دارد که این امر نشان از اهمیت این صنعت در دنیاست.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه دولت دوازدهم به وعده‌های خود به مردم سیستان ‌و ‌بلوچستان و فادار است اظهار داشت: دولت به استان‌هایی همانند این استان که ظرفیت‌های تاریخی زیادی دارند توجه ویژه ای در بخش های مختلف از جمله صنایع دستی و گردشگری دارد.
مونسان با اشاره به اهمیت گردشگری اظهار داشت: امروز گردشگری در دنیا به اقتصاد سوم جهانی تبدیل شده و به‌ صورت مستقیم در تولید ناخالص جهانی اثر دارد.
وی با اشاره به طرح حمایت از اشتغال روستایی گفت: آیین ‌نامه مربوط به این طرح در دولت نهایی و ابلاغ شد که این یک فرصت بی ‌نظیر برای حمایت از اشتغال در روستاهاست.
وی افزود: ۱٫۵‌ میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی و ۱٫۵‌میلیارد دلار از بانک‌های عامل برای این طرح اختصاص یافته که سهم هر استان از این طرح مشخص شده است.
وی سهم گردشگری و صنایع ‌دستی را در طرح حمایت از اشتغال در روستاها ۲۰ درصد اعلام کرد و گفت: این ۲۰درصد در مجموع معادل ۲ هزار و ۴۰۰میلیارد تومان است.
وی تصریح کرد: صنایع ‌دستی و گردشگری ظرفیت‌های زیادی برای ایجاد اشتغال دارند به طوری که در این بخش برخلاف سایر صنایع می توان با حداکثر ۵۰۰ میلیون ریال شغل ایجاد کرد.
به گزارش ایرنا روحانی و هیات همراه در نخستین سفر استانی خود در دولت دوازدهم روز شنبه وارد منطقه سیستان در شمال سیستان و بلوچستان شدند و بعد از دیدار با مردم منطقه سیستان و شرکت در نشست های مختلف و افتتاح طرح ها در زاهدان، شب گذشته وارد چابهار شدند و امروز فاز نخست بندرشهید بهشتی چابهار با دستور رئیس جمهوری افتتاح شد.
در این سفر وزرای نیرو، کشور، جهاد کشاورزی و ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس سازمان میراث فرهنگی، رئیس سازمان بهزیستی و معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده دکتر روحانی را همراهی می کنند.
۷۳۱۶**۳۲۱۳**۶۰۸۱ خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


اهمیت گردشگری


رئیس سازمان میراث فرهنگی


صنایع دستی و گردشگری