اخبار گردشگری

برترین جشنواره و فستیوال های ترکیه

برترین جشنواره های ترکیه

کوله پشتی: ترکیه در طول سال میزبان جشنواره‌های متعددی در زمینه فرهنگ، غذا، موسیقی و … است که در آمفی تئاترهای باستانی، سالن‌های تئاتر مدرن، مراکز نمایشگاه‌ها،  رستوران‌ها، کافه‌ها و حتی خیابان‌ها برگزار می‌شود. در این مقاله برترین جشنواره‌های ترکیه را معرفی خواهیم کرد. اگر قصد برنامه‌ریزی برای شرکت در این جشنواره‌ها را دارید، باید تاریخ دقیق برگزاری آنها را در سایت‌های مربوطه چک کنید.

جشنواره بین المللی فیلم، استانبول – آوریل

در این رویداد که سالانه برگزار می‌شود، بهترین فیلم‌های جدید ترکیه را با زیر‌نویس انگلیسی و فرانسه به نمایش در می‌آورند. برناردو برتولوچی، جان مالکوویچ و سوفیا لورن از جمله کارگردانان و بازیگران مشهوری هستند که در گذشته در این جشنواره حضور داشته‌اند. کارگاه‌های آموزشی نیز در کنار نمایش فیلم‌ها برگزار می‌شود.


جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری آلانیا

جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری آلانیا، آلانیا – می

این جشنواره با شروع فصل گردشگری افتتاح و فرهنگ و سنت‌های قدیمی فراموش شده را احیا می‌کند. با شرکت در این جشنواره می توان از رقص سنتی، موسیقی، هنرهای تجسمی، تئاتر و…لذت برد. در کنار این جشنواره می‌توان از آب و هوای مدیترانه‌ای آلانیا، اماکن تاریخی، ساحل و محله‌های قدیمی که آن را به مکانی محبوب نزد توریست‌ها تبدیل کرده است، لذت ببرید.


جشنواره گردشگری و سر آشپزها، بلو

جشنواره گردشگری و سر آشپزها، بلو – ژوئن

در این جشنواره که سالانه برگزار می‌شود، هنر آشپزی محلی به نمایش گذاشته می‌شود. این جشنواره به دلیل ارائه غذا‌های معروف و سنتی ترکیه و آشپزی به سبک سنتی، معروف است.


جشنواره گل رز، فرهنگ فرش و گردشگری، اسپارتا

جشنواره گل رز، فرهنگ فرش و گردشگری، اسپارتا – ژوئن

این جشنواره دوست داشتنی هر ساله در هفته اول ماه ژوئن برگزار می‌شود. این رویداد که در پایان برداشت رخ می‌دهد با رژه، رقص و  موسیقی محلی و بین المللی و جشنواره گل رز همراه است. می توانید صبح زود میان هزاران گل رز با عطر و زیبایی محصور‌کننده‌اشریال سرگردان شوید.


جشنواره بین‌المللی ازمیر، ازمیر

جشنواره بین‌المللی ازمیر، ازمیر – ژوئن و جولای

یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین جشنواره‌های ترکیه است که هم نزد مردمان محلی و هم گردشگران دارای جذابیت فراوانی است. این جشنواره، هر ساله از ۱۰ ژوئن تا ۲۰ جولای اجرا می‌شود و طیف وسیعی از آثار سنتی و معاصر را پوشش می‌دهد. اجرای موسیقی کلاسیک از ارکستر سمفونی ترکیه، باله، رقص معاصر، تئاتر و اپرا، نمایش‌های بین‌المللی و ملی را می توانید در این جشنواره شاهد باشید.


عید فطر، ترکیه

عید فطر، ترکیه (و سراسر جهان) – جولای

عید فطر یکی از مهم‌ترین جشن‌های اسلام است که در پایان دوره‌ی ماه رمضان برگزار می‌شود. در این روز خانواده‌ها گرد هم می‌آیند و با رقص، شادی و خوردن غذاهای سنتی جشن می‌گیرند. این جشن نه تنها در ترکیه، بلکه در سراسر جهان برگزار می‌شود.


جشنواره بین‌المللی فولکلور، بورسا

جشنواره بین‌المللی فولکلور، بورسا – سپتامبر

این جشنواره به مدت ۵۰ سال در حال اجرا است و بزرگ‌ترین رویداد در بورسا است. از ویژگی‌های برجسته‌ی این جشنواره، اجرای موسیقی سنتی و کلاسیک، رقص، باله، هنر و تئاتر است.


جشنواره هنر و تئاتر بین‌المللی، بورساجشنواره هنر و تئاتر بین‌المللی، بورسا – نوامبر

در این جشنواره اجرای کودکان و بزرگ‌سالان آزاد بوده و هر یک تحسین می‌شوند. در این جشنواره اجرای محلی و بین‌المللی عروسک گردانی و تئاتر با داستان‌های دل انگیز و لباس‌های رنگارنگ را خواهید دید. بسیاری از هنرمندان هنوز به تکنیک‌های عروسک‌سازی و عروسک‌گردانی پایبند هستند. این جشنواره معمولا سالانه برگزار می‌شود.


جشن یادبود مولانا، قونیه

جشن یادبود مولانا، قونیه – دسامبر

این جشن به پاس یادبود صوفی مقدس، مولانا هر سال در قونیه برگزار می شود. این جشن همراه با رقص درویشان با لباس سفید و چرخیدن آنها با موسیقی درام همراه است.


مترجم: سحر مردانه

منبع: www.worldcare.com.au