اخبار گردشگری

ایران، مهمان افتخاری بزرگترین نمایشگاه صنایع دستی در ایتالیا

به گزارش ایرنا، نمایشگاه صنایع دستی میلان، با عنوان ‘هنرمند در نمایشگاه/ شیرجه در طعم، سنت و طراحی’ از امروز شنبه در محل نمایشگاه بین المللی شهر میلان، در آستانه جشن های کریسمس و سال نو میلادی، به مدت ۹ روز کار خود را آغاز کرد.
ایران با سنت دیرینه و هزاره خود در صنایع دستی به عنوان میهمان افتخاری این دوره از نمایشگاه حضور دارد. هنرمندان ایرانی در سال های اخیر نیز همواره در نمایشگاه صنایع دستی میلان حضور داشتند و نخستین غرفه ایرانی در سال ۱۹۹۹ در این نمایشگاه حضور داشت.
برسمیت شناختن ایران به عنوان مهمان افتخاری، نوعی گواهی دوستی و اعتباربرای سنت هنری بزرگ کشورمان محسوب می شود. در این دوره از نمایشگاه صنایع دستی میلان، کالاهایی عرضه می شوند که خود معرف فرهنگ هنری ایران هستند. صنایع دستی، سرامیک، پسته، زعفران، خاویار و دیگر محصولات در این نمایشگاه هستند.
در این دوره از نمایشگاه برای اولین بار باند ‘روناک’ و مجموعه هنرمندان صنایع دستی ‘زبردستان’ حضور دارند، مجموعه ای فعال در تجارت الکترونیکی که با ۱۲ هزار هنرمند، معرف بزرگترین شبکه صنعتی در خاورمیانه است.
در این دوره از نمایشگاه میلان، کارگاه های آموزشی فرش و گلدان نیز برگزار می شود، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، شرکت بین‌المللی ایرانگردی و جهانگردی آزادی نیز حضور دارند.
این نمایشگاه، یکی از بزرگ ‌ترین و مهم ‌ترین رویدادهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در زمینه صنایع‌ دستی در جهان محسوب می شود و هنرمندان و صنعتگران ایرانی با شرکت در آن می توانند به جذب مخاطبان خارجی و ارتقای سطح کارشان بپردازند.
این نمایشگاه که تا روز یکشنبه ۱۹ آذر ماه ادامه دارد، همه روزه از ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی (۱۲:۳۰ به وقت تهران) تا ساعت ۲۲:۳۰ فعالیت می کند. نمایشگاه صنایع دستی میلان شامل ۱۰ پاویلیون، ۳۲۰۰ غرفه از ۱۰۰ کشور جهان و ۱۵۰ هزار محصول مختلف در مساحتی معادل ۳۲۰ هزار متر مربع می شود.
در سال گذشته میلادی بیش از یک میلیون و ۶۷۰ هزار تن ازنمایشگاه صنایع دستی میلان بازدید کردند.
اروپام**۴۶۱ *شبس*۱۴۸۸ *انتشار دهنده: بهمن بامداد**

انتهای پیام /*


اقتصاد


نمایشگاه صنایع دستی


میلان


ایتالیا